آغاز دوره «حکمرانی خوب از نگاه امام علی(ع)» در نیجریه

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نیجریه، چهارمین دوره اسلام شناسی با عنوان «حکمرانی خوب از نگاه امام علی(ع)» آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به منظور معرفی و شناساندن آراء و اندیشه‌های ناب اسلامی در جامعه هدف به ویژه در جامعه مسلمان نیجریه، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نیجریه اقدام به برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و کاربردی در این خصوص کرده است.

تاکنون دو دوره از این دوره‌ها با موفقیت و رضایت کامل متعلمین روبرو شده است و با برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده اینک چهارمین دوره از این سلسله دوره‌ها با عنوان «حکمرانی خوب از نگاه امام علی(ع)» در کشور نیجریه آغاز شد.

این دوره با همکاری اداره‌کل همکاری‌های علمی و دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه باقرالعلوم قم برای یک دوره کوتاه مدت با اساتید مجرب و مسلط به زبان انگلیسی طراحی شد و رایزنی فرهنگی کشورمان در نیجریه دستورالعمل نحوه حضور علاقه‌مندان در این دوره را به زبان انگلیسی تدوین و منتشر کرد.

مجید کامرانی، رایزن فرهنگی کشورمان در نیجریه در آئین افتتاحیه این دوره، به ضرورت دانش افزایی در حوزه معارف اسلامی از طریق برگزاری این دوره‌ها و گفتگوهای مستمر علمی بین جوامع مختلف از جمله ایران اسلامی اشاره کرد.

وی توانمند سازی و تربیت نیروی انسانی متخصص را رویکردی مناسب برای برون رفت از چالش‌ها بسیار مهم دانست.

شایان ذکر است؛ این دوره با تدریس بهروزی لک از اساتید دانشگاه باقر العلوم(ع) قم و 40 نفر از علاقه‌مندان نیجریه‌ای طی روزهای شنبه برگزار می‌شود و یک ماه نیم ادامه خواهد یافت

کد خبر 1728026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha