6 مرکز «مثبت زندگی» خدمات تخصصی مددکاری به مددجویان ارائه می دهند

مدیر اداره بهزیستی شیروان گفت: 6 مرکز مثبت زندگی مشغول به ارائه خدمات تخصصی و مددکاری به مددجویان تحت پوشش این نهاد هستند.

علی اکبر آرام، مدیر اداره بهزیستی شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: در حوزه توانبخشی چهار هزار و 495 پرونده تحت پوشش، بر اساس نوع شدت معلولیت ها داریم که از این تعداد بیشترین پرونده ها مربوط به معلولیت جسمی حرکتی با هزار و 820 پرونده می باشد.

وی کمترین پرونده ها را مربوط به ضایعه نخاعی با 66 پرونده عنوان کرد و افزود: معلولیت ذهنی با 889 پرونده، معلولیت شنوایی و گفتار 630 پرونده، بینایی با 650 پرونده و اعصاب و روان با 440 پرونده ثبت شده است.

آرام خاطرنشان کرد: در حوزه توانبخشی با راه اندازی 13 مرکز شبانه روزی نگهداری معلولان در این شهرستان، 550 نفر از معلولان بستری شده در این مراکز نگهداری و مراقبت می شود که علاوه بر مشارکت خیرین و نیک اندیشان در سال گذشته اعتباری بالغ بر 107 میلیارد و 300 میلیون ریال به صورت یارانه ای دولتی جذب و به این مراکز پرداخت شده است.

مدیر اداره بهزیستی شیروان اضافه کرد: همچنین طی این مدت، 36 میلیارد و 330 میلیون ریال اعتبار جهت کمک هزینه ایاب و ذهاب، معاش، تامین اقلام توانبخشی، خدمات توانپزشکی و سایر از محل اعتبارات استانی و ملی جذب و به حساب مددجویان پرداخت شده است.

آرام بیان کرد: با پیگیری های سازمان بهزیستی و عقد تفاهم نامه با سازمان بیمه سلامت بیش از 59 خدمت توانبخشی مورد نیاز افراد دارای معلولیت بعد از ستاره نمودن مشخصات این افراد با پوشش بیمه ای 70 درصد فراهم و این خدمات در سطح شهرستان در همه مراکز دولتی و غیردولتی طرف قرارداد بیمه سلامت ارائه می شود.

کد خبر 1728054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha