تنها با وحدت و یکپارچگی امت اسلامی می توان دسیسه های دشمنان را خنثی کرد

حجت الاسلام رضایی گفت: تنها با وحدت و یکپارچگی امت اسلامی است که می‌توان تمام نقشه‌ها و دسیسه‌ها دشمنان را خنثی کرد.

حجت الاسلام حسن رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت وحدت و امت اسلامی ،گفت: ایجاد امت اسلامی، نیازمند وحدت و همدلی مسلمانان منطقه و جهان است. بر این اساس یکی از مهم ترین کارویژه های مهم جمهوری اسلامی حرکت در مسیر گسترش فرهنگ تقریب و وحدت اسلامی و بسترسازی برای ایجاد امت اسلامی از این طریق است.

امام جمعه هرسین افزود: اگر جهان اسلام وحدت داشته باشد هیچ دشمنی توانایی رویارویی با امت واحده اسلام را ندارد و سیره پیامبر اکرم (ص) و رفتار ائمه معصومین (ع) بهترین نماد برای ایجاد وحدت اسلام است که برای همگرایی مسلمانان باید به آن تاسی کرد.

وی خاطر نشان کرد: برای همگرایی امت واحده اسلامی در عرصه های سیاسی و اقتصادی باید بسترهای مختلف وحدت از جمله تعاملات جهان اسلام و نیز جغرافیای نزدیک مورد توجه قرار گیرد.برای تحقق وحدت و تفاهم در میان مسلمانان هر کاری که موجب بی اعتمادی مسلمین به یکدیگر می شود را باید رها کرد.

حجت الاسلام رضایی اظهار کرد: از نخستین اقدامات پیامبر اکرم (ص) پس از تشکیل حکومت اسلامی در مدینه به منظور تقویت بنیه پایه های حکومت اسلامی، ایجاد روحیه وحدت و یگانگی میان مسلمانان بود و پیامبر (ص) در این برهه از زمان با ایجاد برادری میان مسلمانان برای تحقق این مهم اقدام فرمودند.

 امام جمعه هرسین تصریح کرد: هفته وحدت تمرینی برای تمام مسلمانان است تا اختلاف ها را کنار بگذارند و دست در دست هم پیام اسلام و پیامبرش را به گوش جهانیان برسانند. تنها و تنها وحدت و دوستی میان مسلمانان است که می‌تواند آنان را شکست ناپذیر و قدرتمند کند. 

وی در پایان گفت:اتحاد و یکپارچگی رمز موفقیت مسلمانان در سراسر جهان است. فرقی نمی‌کند که شما شیعه باشید یا سنی. این همدلی است که مسلمانان را در همه جای جهان به مدارج بالا می‌رساند.

کد خبر 1728135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha