140 بنای تاریخی خراسان شمالی از محل اعتبارات سفر رهبری مرمت شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: 140 بنای تاریخی، بقاع متبرکه و امامزادگان این شهرستان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به این استان مرمت شد.

علی مستوفیان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این تعداد بنای تاریخی و امامزاده در هشت شهرستان استان مرمت و ساماندهی شده که قبل از آن در اولویت قرار گرفته بود.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت از محل اعتبارات مزبور نسبت به ایجاد زیرساخت های گردشگری در مناطق نمونه و روستاهای هدف گردشگری (احداث راه، برق، آب، گاز، سرویس های بهداشتی، پارکینگ، احداث سکو، آلاچیق و غیره) اقدامات لازم صورت گرفت.

مستوفیان با اشاره به ثبت آثار تاریخی استان عنوان کرد: بیش از 150 اثر، محوطه، بنا، رویداد و آیین در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده که کاروان سرای قلی سنخواست جاجرم، سوزن دوزی ترکمن، موسیقی بخش های شمال خراسان، زیست کره کپه داغ، جنگل های هیرکانی، دوتار، سفره کردی و ابریشم بافی از جمله آثار ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی بیان کرد: کاوش های بین المللی باستان شناسی با مشارکت باستان شناسان ایتالیا، آلمان و چین در محوطه های ریوی، معصومزاده، بلقیس و ارگ نادری شیروان و فاروج انجام شد.

مستوفیان صدور مجوز و راه اندازی 40 اقامتگاه بومگردی، صدور مجوز و افتتاح 11 اقامتگاه گردشگری (هتل، متل، مهمان پذیر، خانه مسافر و غیره)، اخذ چهار مهر اصالت و 72 نشان مرغوبیت کالا توسط هنرمندان و صنعتگران استان و ارائه تسهیلات بخش خصوصی (سرمایه گذاران بخش گردشگری و صنعتگران حوزه صنایع دستی) را از دیگر اهم فعالیت های صورت گرفته در سفر رهبری به استان برشمرد.

وی بیان کرد: هنرمندان استان در حوزه های مختلف در بیش از 100 نمایشگاه ملی، بین المللی گردشگری و صنایع دستی شرکت کردند.

کد خبر 1728262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha