شناسایی ۵۲ منطقه آسیب در مازندران|تلاش برای افزایش سرمایه اجتماعی مورد توجه مدیران باشد

سلگی با بیان اینکه ایجاد سرمایه اجتماعی برای انقلاب اسلامی باید مورد توجه دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری باشد، گفت:  نقش اجتماعی نباید در  بروکراسی خلاصه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، روح الله سلگی-معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در آئین تکریم و معارفه مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ضمن تحسین عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی فلسطینیان با بیان اینکه به لطف خداوند متعال پیروزی از آن جبهه حق و مستضعفین است، اظهار کرد: در جنگ غزه هیبت شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی فروپاشید  هرچند زنان و کودکان را به شهادت برسانند، اما عظمت کار جبهه مقاومت که با تکیه بر اعتقادات بردشمن تاختتد و فتوحاتی بدست آوردند را نمیتوانند خدشه دار کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز همه مظلومان عالم را در زیر خیمه خود جمع کرده است، اضافه کرد: خدا را شاکریم که زیر پرچم ولایت  و زیر سایه ناخدای باخدای انقلاب، امام خامنه‌ای (مدظله العالی) زندگی می کنیم.

 سلگی در ادامه سخنان خود به کاهش غریق در تابستان امسال هم اشاره کرد و گفت: تابستانی که میتوانست منجر به هزینه‌های زیادی در حوزه غریق شود با تلاش ویژه مدیران و مسئولان دراین حوزه، به کمترین غریق در ۲۰ سال گذشته رسیده است.

وی افزود: در سال گذشته قریب به ۶۸ میلیون نفر در شب و  امسال قریب به ۸۰ میلیون نفر در شب مسافر در مازندران اقامت داشتند.

سلگی با بیان اینکه به آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران اسلامی قول دادیم که غریق‌های دریای خزر را به حداقل برسانیم، خاطرنشان شد: تابستان امسال حدودا ۴۲ غرقی در مازندران داشتیم.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه  طبقه فرهنگی در مازندران طبقه وسیعی است، افزود: با توجه به گستردگی این طبقه، مسئله معیشت مطرح نیست بلکه از مسئله معیشتی عبور کرده و مسائل فرهنگی برای آن مطرح است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه ایجاد سرمایه اجتماعی برای انقلاب اسلامی باید مورد توجه دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری باشد، گفت: باید با برنامه محور بودن و با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی ارگان‌ها و نهادها، در حوزه‌های مختلف برای ایجاد سرمایه اجتماعی برای انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

سلگی، پرکردن خلاء‌ها و ایجاد بستر گفتگو با جوانان و اقشار مختلف مردم  از طریق سمن‌ها را مهم‌ترین وظیفه دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری دانست و تاکید کرد: نقش اجتماعی نباید در  بروکراسی خلاصه شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ بومی مازندران به فراموشی سپرده شده و احیای آن از وظیفه‌های مهم دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری است، بیان کرد: در سال‌های گذشته آمار طلاق در مازندران بالا بود که با تلاش‌های استاندار و مسئولان امور اجتماعی در این حوزه شاهد کاهش آمار طلاق بودیم و طبق آمار ثبت احوال، مازندران در طلاق  از رتبه دوم به رتبه نهم رسید.

سلگی اظهار کرد:مازندران جز استان‌هایی است که وضعیت مطلوب معیشتی دارد، و با توجه به اینکه در استان‌های دیگر بیکاری و اعتیاد بالاست، اما آمار طلاق آن استان ها کمتر است که این امر بخاطر تغییر ذائقه فرهنگی و سبک زندگی در استان بوده است.

وی تهیه اطلس فرهنگی در مازندران را ضروری دانست و گفت: این امر مهم از طریق جهاد دانشگاهی در حال تهیه و تدوین است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اعلام اینکه شناسنامه ۵۲ منطقه آسیب دیده در مازندران آماده شده است، خاطرنشان کرد: نقشه مهندسی فرهنگی استان توسط اراده کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برای اولین بار تهیه می شود.

وی برلزوم معرفی دستاوردهای دولت سیزدهم توسط دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تاکید کرد و افزود:گفتمان سازی در حوزه دستاوردهای فرهنگی اجتماعی مورد توجه باشد.

به گزارش شبستان، سید علی سلیلی به عنوان مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران معارفه شد.

کد خبر 1728274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha