۹ واحد تولیدی استان توانستند واحد نمونه استانی شوند

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی گفت: در سال جاری ۹واحد تولیدی استان توانستند واحد نمونه استانی و یک واحد خدماتی استان نیز بعنوان واحد نمونه ملی انتخاب شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، وحید موسی پور، مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی،  ۲۰ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: در سال جاری ۲۲۶پرونده صادراتی و ۳۰۴۳ مورد پرونده وارداتی گواهی انطباق دریافت کرده اند.

وی افزود: همچنین در ۶ماهه نخست سال جاری ۱۳۶۱بازرسی طرح طاها در استان توسط اداره کل استاندارد انجام و ۱۴۱۴نمونه برداری از مراکز تولیدی و ۱۲۴۲آزمون از نمونه‌های برداشت شده انجام شده است.

موسی پور ادامه داد: در سال جاری ۹واحد تولیدی استان توانستند واحد نمونه استانی و یک واحد خدماتی استان نیز بعنوان واحد نمونه ملی انتخاب شوند.

مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان در راستای تسهیل فعالیت‌ها و ارائه تولیدات به بازار، به جای نماد استاندارد صاحب علامت «دانش نماد» شدند و در صورت دریافت این نماد می توانند تولیدات خود را عرضه کنند، چرا که اخذ مجوز استاندارد یک پروسه طولانی بوده و اغلب شرکت ها با مشکل مواجه می شدند.

وی گفت: تاکنون سه شرکت دانش‌بنیان درآذربایجان غربی، اقدامات لازم را برای دریافت این نماد انجام داده اند.

مدیرکل استادارد آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در سال جاری ۲مورد جعل علامت استاندارد و مواد غیر مجاز در استان کشف و پرونده آنها به مراکز قضایی ارسال شده است.

وی همچنین گفت: بجز ۳جایگاه که بدلیل نداشتن مجوز استاندارد تعطیل هستند مابقی جایگاه‌های CNG استان استاندارد هستند.

کد خبر 1728278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha