برگزاری جشنواره بین المللی پانتومیم را با همراهی مسئولان و هنرمندان در زنجان ادامه می دهیم

قجر با تشریح روند اجرای دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان خواستار استمرار این جشنواره با همراهی مسئولان و هنرمندان در این استان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، ساسان قجر، دبیر دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان در آیین اختتامیه این جشنواره با تقدیر از دست اندرکان دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان بر استمرا این جشنواره در سنوات آینده تاکید کرد و گفت: در ابتدای کار همزمان با نخستین دوره این جشنواره که به صورت ملی برگزار شد، با راه اندازی خانه پانتومیم در زنجان، فراخوان هایی جهت برپایی کارگاه های آموزشی برای علاقمندان در سراسر کشور صادر گردید و با استقبال برخی از شهرها مواجه شد. 


وی از برپایی چندین کارگاه آموزشی در شهرهای سقز، اهر، زنجان، اردبیل و... اشاره کرد و افزود: فراخوانی در بین شرکت کنندگان این کارگاه ها منتشر شد و آثاری از سوی آنان به دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم ارسال گردید. 


قجر با تقدیر از همراهی بخش هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: جلسات هماهنگی متعددی با دستگاه های استان برای هر چه بهتر برگزار شدن جشنواره برگزار شد. 


دبیر دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان از ارسال ۴۶ اثر به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: این آثار در بخش های صحنه ای، خیابانی و کارگاه های آموزشی بود و با کیفیت ترین آثار توسط هیات داوران انتخاب شد. 


قجر به بخش اجرای صحنه ای و ارسال ۸ اثر در این بخش اشاره کرد و تصریح کرد: متاسفانه آثار در حد انتخاب نبود.


وی با بیان اینکه نوجوانان بیشترین شرکت کنندگان در این جشنواره بودند، افزود: از آنجا که این آثار به دور از تکنیک ولی هنرمندان توانسته بودند پیام داستان را به ما منتقل کند به همین منظور بخش تجربه های پویا را ایجاد کردیم تا این نوجوانان در کارگاه های آموزشی شرکت کنند و بتوانند به صورت حرفه ای تر در سنوات آینده حاضر شوند.


وی ادامه داد: در بخش سرگرمی و ایجاد نشاط نیز بخش اجراهای نمایش های خیابانی توسط ناصحی مقدم در سطح شهر، مدارس و دانشگاه ها اجرا شد. همچنین مسابقه پانتومیم خانواده و مردم در حاشیه این جشنواره با همکاری کانون های مساجد استان زنجان اجرا شد و آثاری به جشنواره ارسال شد. 

کد خبر 1728334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha