افزایش انتشار کتاب‌های حوزه دفاع مقدس ضرورت دارد

دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس که همزمان با دومین کنگره ملی شهدای استان همدان برپا شده بود به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آئین اختتامیه دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، شامگاه پنجشنبه برگزار شد. این نمایشگاه از ۱۵ مهر همزمان با برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان همدان در نمایشگاه بین المللی همدان برپا شده بود و ۲۱ مهر به کار خود پایان می دهد.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آئین با قدردانی از  از حضور ناشران حوزه دفاع مقدس در نمایشگاه همدان و مسئولان این برنامه اظهار کرد: دست ناشران، نویسندگان و دست‌اندرکاران این حوزه را باید بوسید که برای انعکاس واقعیت‌های دوران جنگ تحمیلی تلاش کرده اند.

یاسر احمدوند با بیان اینکه هنوز جای کار بسیاری در این زمینه وجود دارد، افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری برای افزایش فعالیت در حوزه ادبیات پایداری با همت ناشران و حمایت دولت این مهم محقق خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان هم گفت: نگارش و تدوین کتاب های دفاع مقدس کاری ارزشمند برای روشنگری و بازخوانی وقایع آن دوران است و خلأ وجود مرکزی برای ارائه این آثار در همدان احساس می شود.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی با تأکید بر انعکاس حقایق و خاطرات راویان به طور واقعی و عادی بیان کرد: نویسندگان باید مطالب را طوری انعکاس دهند که دست یافتنی باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هم از اعلام آمادگی ۱۱۰ ناشر تخصصی دفاع مقدس برای شرکت در این نمایشگاه خبر داد و افزود: ۷ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه حوزه دفاع مقدس در این نمایشگاه به معرض دید علاقه مندان گذاشته شده که از این تعداد هزار و ۵۰۰ عنوان جدید است.

مسعود ویژه اظهار کرد: دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس دارای ۳۰ درصد تخفیف بوده و ۱۲ نشست تخصصی هم در حاشیه آن برگزار شد.

در آئین اختتامیه دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، مراسم چهلمین روز خاکسپاری شهید گمنام تدفین شده در نمایشگاه بین المللی همدان هم برگزار شد.

پیکر مطهر این شهید به مناسبت برگزاری کنگره ملی شهدای استان همدان و در آستانه اجرای نمایش "فصل شیدایی" در نمایشگاه به خاک سپرده شد.

پایان پیام/

کد خبر 1728349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha