درخواست امام جمعه پاتاوه از فرماندهی فراجا و قوه قضائیه/«عملیات الاقصی» شکست غیر قابل ترمیم و زلزله ویرانگر برای اسرائیل است

امام جمعه پاتاوه با اشاره به «عملیات الاقصی»، گفت: اذعان همه جهان به شکست رژیم صهیونیستی در این قضیه از ابعاد نظامی و اطلاعاتی یک شکست غیر قابل ترمیم و یک زلزله ویرانگر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سید رحمت الله سیادت» ظهر امروز (21مهر ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به موضوع تقوا و دفاع از مظلومان از منظر قرآن مجید و حضرات معصومین (ع) از لسان مبارک امام مهدی (عج)، اظهار کرد: «در رعایت حال شما کوتاهی نمی‌کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده‌ایم که اگر جز این بود، گرفتاری‌ها به شما روی می‌آورد و دشمنان، شما را ریشه کن می‌کردند، از خدا بترسید و ما را یاری کنید».

امام جمعه پاتاوه یکی از تکالیف الهی و وظایف مومنان را حمایت از مظلوم دانست و گفت: خداوند متعال در سوره نساء آیه «۷۵» فرمودند: «شما را چه شده که در راه خدا برای رهایی مظلومان که ستمکاران هرگونه راه چاره را برآنان بسته‌اند، نمی‌جنگید؟ از مستضعفانیکه همواره می‌گویند:« ای پروردگار ما!از این شهری که اهلش ستمکارند ما را بیرون ببر و از جانب خود برای ما یاوری قرار ده» .

وی فلسفه اصلی و اهداف انبیاء و ائمه اطهار علیهم السلام در تشکیل حکومت اسلامی را، دفاع از مظلومان و مبارزه با ظالمین دانست و به تشریح سخنی از امام علی (ع) در آخرین وصایا در بستر شهادت به فرزندانش، ادامه داد: «دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید و امتی که حق ضعیفان را از زورمندان با صراحت نگیرد، هرگز پاک نمی‌شود و روی سعادت را نمی‌بیند».

حجت الاسلام سیادت بیان کرد: خداوند متعال در سوره انفال فرمودند :«اگر گروهی از مومنان به خاطر حفظ دین و آیینشان از شما یاری طلب کنند، بر شما لازم است که به یاری آنان بشتابید».

خطیب جمعه پاتاوه در ادامه، از لسان مبارک پیامبر اسلام(ص) و امام علی (ع)، افزود: «هرکس داد ستمدیده‌ای را از ستمگر بگیرد، در بهشت با من و یار و همنشین من باشد». «بهترین عدالت، یاری مظلوم است و ثواب یاری مومن مظلوم، برتر از یک ماه روزه و اعتکاف در مسجدالحرام می باشد و خداوند متعال در دنیا و آخرت هم او را یاری می‌کند».

وی در خطبه سیاسی نماز با اشاره به عملیات «طوفان الاقصی»، شکست غیر قابل ترمیم صهیونیست‌ها، به تشریح بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش آموختگی نیروهای مسلح در ۱۸مهر ماه جاری اشاره کرد و گفت: «طوفان الاقصی، شکست غیرقابل ترمیم برای صهیونیست ها است، عامل این بلای بزرگ عملکرد خود صهیونیست‌ها است، چرا که وقتی شما درنده خویی و وحشی‌گری را از حد می‌گذرانید، باید منتظر طوفان باشید».

حجت الاسلام سیادت با تفسیر این بیت شعر «از مکافات عمل غافل مشو گندم از گندم بروید جو ز جو»، ادامه داد: هیچ ملت مسلمانی در تاریخ معاصر با دشمنی به بی‌حیایی و بی‌رحمی رژیم صهیونیستی مواجه نبوده و به اندازه این ملت تحت فشار، محاصره و کمبود قرار نگرفته است.

امام جمعه پاتاوه با اشاره به اینکه آمریکا و انگلیس خبیث از هیچ دولت ظالمی به اندازه دولت جعلی حمایت نکردند، افزود: اذعان همه جهان به شکست رژیم صهیونیستی در این قضیه از ابعاد نظامی و اطلاعاتی یک شکست غیر قابل ترمیم و یک زلزله ویرانگر است.

وی عکس العمل دنیای اسلام در مقابل جنایات صهیونیست‌ها را یک ضرورت دانست و بیان کرد: سازمان‌های حقوق بشری، با سکوت خود چراغ سبزی به جنایتکاران نشان داده‌اند.

حجت الاسلام سیادت در بخش دیگری از خطبه سیاسی نماز از مردم انقلابی و ولایت مدار بخش پاتاوه در راهپیمایی ها و مناسبت ها از جمله حمایت از مردم فلسطین تقدیر و بیان کرد: در این راهپیمایی باشکوه از مظلومان فلسطینی دفاع کردید و دل امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب را شاد کردید.

امام جمعه پاتاوه یادآور شد: با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود مردم مظلوم فلسطین که از همه طرف مورد فشار همه جانبه هستند و همچنین کمک به ساخت درب باب المهدی (عج) دین خود را به حضرات معصومین علیهم السلام و مظلومان فلسطینی ادا نماییم.

وی در بخش دیگری از خطبه سیاسی با تسلیت و گرامیداشت دو مناسبت سالروز شهادت پنجمین شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی حامی انقلاب و هفته پیوند اولیاء و مربیان، گفت: با این پیوند اولیا و مربیان تمامی مشکلات اخلاقی، علمی و اقتصادی دانش آموزان و مدارس حل می‌شود.

حجت الاسلام سیادت از فرماندهی فراجا و قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در اعلام شهادت شهید مدافع امنیت استوار دوم انتظامی «یاسین بهمن یار» که در تاریخ ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۱ در برجک عملیاتی، امنیتی سرکور شهرستان سرباز ۴ساعت در میدان تیر و سه ساعت نگهبانی بالای برجک عملیاتی کار طاقت فرسا، استرس و اضطراب در موقعیتی که ‌پرسنل فراجا در آماده باش صد درصدی بودند آسمانی شدند.

امام جمعه پاتاوه گفت: با توجه به اینکه این خانواده و پدر زنده یاد از خدمتگزاران بخش پاتاوه بوده و بیش از یک دهه خدمتگزار نماز جمعه هستند و هیچ چشم‌داشت و امتیاز مادی نمی خواهند، درخواست می کنم، جهت تسکین دل خانواده، عنوان شهید و هرچه سریعتر این مدافع امنیت در زمره شهداء فراجا قرار گیرد.

کد خبر 1728411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha