قاری شیروانی حائز رتبه نخست مسابقات سراسری قرآن و عترت شد

فرمانده سپاه ناحیه شیروان گفت: رتبه اول رشته قرائت تحقیق مسابقات سراسری قرآن و عترت، از سوی «فاطمه رضایی» قاری شهرستان شیروان کسب شد.

سرهنگ علی دارابی، فرمانده سپاه ناحیه شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: در مسابقات سراسری قرآن و عترت ۱۴۰۲ نیروی زمینی سپاه، «فاطمه رضایی» از قاریان ممتاز این شهرستان موفق به کسب رتبه نخست در رشته قرائت تحقیق شد.

وی با اشاره به اهمیت و حفظ و جایگاه قرآن خاطرنشان کرد: حفظ قرآن زمینه ساز توجه و تدبر در آیات و سوره هاست، اهتمام به حفظ، موجبات انس با قرآن را فراهم می آورد، حفظ قرآن به زندگی انسان، نظم و به وقت و عمر مؤمن، برکت می بخشد و شاید مهمتر از همه این که حفظ ذهنی قرآن، مقدمه حفظ و التزام به مفاهیم و عمل به محتوای وحی می شود که هدف غایی از نزول قرآن به حساب می آید.

سرهنگ دارابی بر برگزاری اینگونه مسابقات برای نسل امروز خصوصا جوانان تاکید فراوان کرد و گفت: نیاز است جوانان با قرآن بیشتر مانوس شوند و آن را در برنامه روزانه خود قرار دهند، دشمن همیشه سعی داشته و دارد که اعتقادات دینی را به طُرُق مختلف از جوانان برباید و فرهنگ مبتذل غربی را ترویج دهد، باید جوانان را در این زمینه آگاه کرد و آنان را با توطئه های دشمنان آشنا کرد.

فرمانده سپاه ناحیه شیروان بیان کرد: مرحله نهایی بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت خانواده پاسداران نیروی زمینی سپاه در پنج گروه همسران و فرزندان پسر و دختر بالای ۱۵ سال و کمتر از ۱۵ سال در قم برگزار شد.

سرهنگ دارابی اضافه کرد: در این مرحله از مسابقات ۴۵۱ منتخب مسابقات نیمه نهایی از یگان‌های مختلف نیروی زمینی سپاه به مدت دو روز در هشت رشته حفظ، تحقیق، ترتیل، اذان، مفاهیم، آیات موضوعی، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به رقابت پرداختند.

کد خبر 1728482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha