حماس: ما از موضع پوتین در رد تجاوز به غزه قدردانی می‌کنیم

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از مواضع ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در قبال حملات مداوم رژیم صهیونیستی به نوار غزه قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، جنبش حماس عصر روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از موضع ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مورد تجاوزات مستمر علیه مردم ما و نپذیرفتن محاصره غزه، قطع کمک‌های امدادی از غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان امن در آنجا قدردانی می‌کنیم.

این جنبش همچنین بر استقبال خود از «تلاش های خستگی ناپذیر روسیه با هدف توقف تجاوزات وحشیانه و سیستماتیک علیه مردم فلسطین در نوار غزه» تاکید کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شامگاه جمعه، محاصره ارتش اشغالگر اسرائیل در نوار غزه را به محاصره شهر لنینگراد روسیه توسط آلمان نازی در طول جنگ جهانی دوم تشبیه کرد و خواستار حل مناقشه از طریق میانجیگری شد.

پوتین با بیان اینکه محاصره شدید اسرائیل در نوار غزه که بیش از دو میلیون نفر در آن زندگی می کنند غیرقابل قبول است، گفت: باید برای شهروندان فلسطینی که از تشدید تنش نظامی اسرائیل رنج می برند، فکری کرد و هشدار داد که رژیم صهیونیستی در حال حمله زمینی است و این عملیات در غزه منجر به افزایش تلفات غیرنظامیان خواهد شد.

وی افزود: استفاده از سلاح های سنگین در مناطق مسکونی مملو از عواقب جدی برای همه طرف ها است و رژیم صهیونیستی پس از قرار گرفتن در معرض «حمله بی سابقه» حق دفاع از خود را دارد و ما خواستار دستیابی به آتش بس هستیم  و  مذاکرات باید به سمت راه حل سوق داده شود.

با ادامه عملیات «طوفان الاقصی» که مقاومت فلسطین در پاسخ به آن در روز شنبه هفته گذشته آغاز شد، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به حملات خود به نوار غزه ادامه می‌دهند و هزاران شهید و مجروح بر جای گذاشتند و ساختمان‌های مسکونی و تأسیسات حیاتی را تخریب کردند.

کد خبر 1728505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha