شمارش معکوس برای نابودی اسراییل رقم خورده است/ امت اسلامی نماز وحدت را در مسجد الاقصی اقامه خواهند کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شمارش معکوس برای نابودی اسراییل رقم خورده است، گفت: امت اسلامی نماز وحدت را در مسجد الاقصی اقامه خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم منادیان الاقصی یادواره شهدای خبرنگار فلسطینی در نبرد غزه صبح امروز (۲۲ مهر ماه) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان جنبش مقاومت فلسطین به همت معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت خبرگزاری قدس در این خبرگزاری برگزار شد.

در این مراسم، «محمد مهدی اسماعیلی» گفت: امروز معادلات سیاسی، امنیتی، رسانه ای و خبری دنیا تغییر کرده است. اگر تحولات امروز را چند دهه قبل کسی می خواست در افکار عمومی پیش بینی کند، متهم به توهم می شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: رژیم وحشی صهیونیستی به قاعده اخلاقی، جهانی و انسانی وقعی نمی نهد و همه ابزارهای سیاسی و رسانه ای دنیا را در اختیار دارد، امروز در مقابل فرزندان مقاومت زانو زده است و این اتفاق به قدری مهم و حیاتی است که ما هنوز ابعاد مهم آن را درک نکرده ایم.

 وی با اشاره به دستاوردهای فرزندان مقاومت افزود: در یک روز فرزندان مقاومت وارد اراضی اشغالی شدند تا صهیونیست‌های اشغالگر را به درک واصل کنند. تعداد مهمی از سران و افراد نظامی آن را به اسارت درآورند و خفت صهیونیست‌ها را فریاد کنند و این موفقیت گوارای آن‌ها باد. امروز اقداماتی که رسانه‌های جهانی انجام داده اند، تلاش مذبوحانه برای تصویر جعلی این رژیم است که بیش از آنکه نشانه قدرت باشد، مخلوق رسانه‌ها و خفت و ترس عوامل سازشی بوده است. زیرا که در جنگ شش روزه، یک شب رژیم صهیونیستی همه فرودگاه‌هایی که هواپیمای نظامی آماده رزم با اسرائیل در آنجا مستقر بودند را با خاک یکسان کرد و ۲۵۰ فروند هواپیمای کشورهای عربی را از بین برد و بلافاصله وارد درگیری شدند و صحرای سینا در آستانه سقوط کامل قرار گرفت.

وی ادامه داد: آنها بلندی‌های جولان را فتح کردند و همان رهبرانی که پرچم مبارزه با صهیونیست‌ها را داشتند، مجبور به عقب‌نشینی نمودند و این عقب‌نشینی سال‌ها بعد سازش‌های خفت‌باری را به دنبال داشت. اما انقلاب اسلامی ایران و فریادی که امام(ره) در دفاع همه‌جانبه از قدس و آرمان فلسطین بیان کرد، به تدریج معادلات منطقه را بر هم ریخت.

اسماعیلی تصریح کرد: در انتفاضه وقتی در صفحه تلویزیون می‌دیدیم، کودکان و فرزندان فلسطینی با سنگ به مبارزه با صهیونیست‌ها می‌پردازند، به همت و نگاه آن‌ها درود می‌فرستادیم، اما تصورش دشوار بود که از مرحله سنگ و درگیری‌های خیابانی محدود به این قدرت نظامی بالای جبهه مقاومت برسیم. امروز شاهدیم که صهیونیست ها شکست‌های پی در پی داشتند، صهیونیست‌هایی که به فرزندانشان می‌ گفتند که، سرزمین موعود بیت المقدس و فلسطین نیست، بلکه از نیل تا فرات است، امروز از سوی فرزندان مقاومت، به لانه‌های خود خزیده‌اند و شمارش معکوس برای نابودی را خودشان آغاز کردند و این آخرین دست و پا زدن‌های رژیم صهیونیستی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد:  در حال حاضر جنگ رسانه‌ای و روایت واقعی شکل گرفته است که تلاش می‌کند جای ظالم و مظلوم و قاتل و مقتول را تغییر دهند. آغاز موضوع تلخ اشغال سرزمین‌های فلسطینی قبل از ۱۹۴۸ است و سی سال قبل از اشغال این سرزمین‌ها آغاز شده بود که جنگ‌طلبان اول خواب تأسیس دولت جعلی را در سرزمین‌های مقدس تعبیر می‌کردند. تأسیس دولت جعلی اسرائیل به اندازه‌ای سخت بود که بریتانیا جرات نداشت، در شورای امنیت رأی مثبت به آن دهد و آن کشتارها و قتل ها و تجاوزها زمینه شکل گیری دولت جعلی را فراهم کرد. آنها با کشتار، تجاوز و ظلم ۷۵ سال را طی کنند و امروز به مدد جبهه مقاومت رژیم صهیونیستی در ذلت قرار گرفته است.

وی با یادآوری تجاوز و کشتار ۷۵ ساله رژیم اشغالگر صهیونیستی افزود: در جریان اجلاس فرهنگی در کشور قطر اعلام کردم. سلطه رسانه های غربی به پایان رسیده است و دشمن حیثیت سیاسی و نظامی خود را به واسطه روشنگری های خبری از دست داده است چرا که امروز می بینیم درصد بالایی از رسانه های ایران نیز مدافع فلسطین با هر گرایش سیاسی هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما امروز داغدار کودکان فلسطینی هستیم و پای این آرمان ایستاده ایم. مقاومت فرزندان فلسطین در برابر رژیم اشغالگر از اثرات توکل به خدا است و می بینیم که ملائکه الهی در کنار فرزندان مقاومت هستند.

اسماعیلی یادآور شد: روز نصرت نزدیک است و امت اسلامی به زودی نماز با شکوه را به امامت امام مسلمین در مسجد الاقصی برپا خواهند کرد.

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، «سید مجتبی ابطحی»، دبیر کل کنفرانس حمایت از انتفاضه مردم فلسطین با اشاره به ویژگی های ماموریت طوفان الاقصی گفت: اصل این عملیات غافلگیری بوده است چرا که دشمن تمرکزش بر ایران و کرانه باختری بود و در سرزمین‌های اشغالی بیش از ۳۰۰ هزار نفر علیه رژیم ملعون تظاهرات کردند و آنها فکر می کرد با فشار بر دولت های منطقه برای عادی سازی روابط می تواند به اهداف خود برسد.

ابطحی افزود: فرماندهی مقاومت منفعل نیست، طرح، برنامه و عملیات در کف مقاومت است و صحنه از دست مقاومت خارج نشده است و این بار دیگر توسط کسی قابل جبران نیست و جامعه صهیونیست‌ها در آستانه احتضار است.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین بیان کرد: طوفان الاقصی ناکارآمدی همه سرویس‌های امنیتی غرب را بیان کرد و زلزله امنیتی، سیاسی و اجتماعی در تمام ارکان رژیم صهیونیستی افتاده و تا زمان سقوط این رژیم ادامه خواهد داشت.  از طرفی آنچه که رخ داد امداد الهی بود فقط از عملیات سایبری و از راه‌اندازی سامانه‌ها نبود که اگر بود عملیات افشا می‌شد.

ابطحی بیان کرد: در ۲۲ دقیقه رزمندگان ۲۲ پایگاه غلاف نوار غزه را در اختیار گرفتند. رزمندگان مقاومت از غزه خارج و عملیات ترکیبی هوایی، زمینی و زیرزمینی انجام و جهاد اسلامی و دیگر گروه‌ها، بعد از این عملیات، وارد عملیات شدند و بعد از آغاز این عملیات این اولین بار بود که همه ملت فلسطین این عملیات را تایید کردند.

 وی با اشاره به شهادت چند میلیون کودک، زن و جوان فلسطینی توسط صهیونیست‌ها گفت: طوفان الاقصی جبهه دوست و دشمن را در جهان نشان داد.

در این مراسم «خالد قدومی»، نماینده حماس در ایران هم گفت: ما بعد از جنگ میدانی و نظامی جنگ دیگری که داریم، جنگ روایتی است که در راس آن آمریکا قرار دارد و وزیر خارجه آمریکا در زمان این عملیات در تل آویو بود و حدود ۷۰ نفر از شهروندان غیرنظامی در این عملیات شهید و ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شدند و از خبرنگاران نیز به شهادت رسیدند.

قدومی با اشاره به سیاست های دوگانه نهادی بین المللی در قبال جنایات رژیم اشغالگر خاطر نشان کرد: خبرنگاران غربی اخبار دروغ منتقل می‌کنند اما برخی از آنها نسبت به خبرهای دروغی که گفتند، عذرخواهی کردند و بریده شدن سر کودکان و تجاوز به زنان مقامت را دروغ خواندند.اما رژیم اشغالگر اجازه نمی دهند خبرنگاران ایرانی و برخی از کشورها در فلسطین حضور یابند و واقعیت ها را منعکس کنند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری هشت میلیارد دلاری آمریکایی‌ها در حمایت از رژیم صهیونیستی برای کشتار فلسطینی‌ها گفت: حدود پنج هزار سرباز فلسطینی از گردنه‌های قسام در این عملیات شرکت کردند و امروز فرصت طلایی برای اسلام است که تا آزادی فلسطین در این عملیات شرکت کنند، زیرا که اکنون دست ما پر است و ۱۵۰ نظامی صهیونیستی در زندان های جبهه مقاومت هستند و بیش از یک هزار نفر نیز کشته شده و  ۷۰۰ نیز مفقود هستند.

نماینده حماس در ایران با اشاره به اینکه نبرد حق و باطل ادامه خواهد داشت، گفت: در حال حاضر روحیه نیروهای رژیم صهیونیستی بسیار پایین هست و این آغاز شکست و نابودی آنها است و در عین حال رزمندگان مقاومت عزت مندانه در حال نبرد با آنها هستند.

وی با اشاره به اینکه میراث شهدای خبرنگار انتقال حقیقت بود، خاطرنشان کرد: راه باقی مانده برای نابودی اسراییل مقاومت است و دستاوردهای زیادی همچون آزادی و سربلندی برای رزمندگان حماس داشته است. امروز چهار هزار اسیر در زندان های اسراییل وجود دارد که اکثریت آنها کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1728550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha