حوزه های علمیه زمینه ساز سعادت بشری در جامعه و خنثی کننده توطئه های دشمنان اسلام

آیت الله دری نجف آبادی گفت: حوزه های علمیه زمینه ساز سعادت بشری در جامعه و خنثی کننده توطئه های دشمنان اسلام هستند

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، امروز (۲۲ مهر) در دیدار با برخی مدیران حوزه های علمیه زنجان، ضمن اشاره به فعالیت های گسترده حوزه های علمیه گفت: حوزه های علمیه باید برای توسعه و ترویج علم فقاهت، دین مبین اسلام و ائمه اطهار (ع) تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در رابطه با اهمیت حوزه های علمیه افزود: حوزه های علمیه مهد پرورش علما، فقها و اندیشمندان هستند و از دیرباز جایگاه ویژه ای در بین مردم داشته و دارند.

وی با تاکید بر جذب طلاب جوان در حوزه های علمیه، بیان کرد: این پایگاه های دینی باید همواره آماده حضور طلاب جوان و تربیت و پرورش آنان باشند و همچنین باید در کنار درس های حوزوی، خود را به علم روز نیز مجهز کنند.

                                                                                       

این مقام مسئول به وظیفه روحانیون در جامعه نیز اشاره کرد و افزود: روحانیان همواره جایگاه ویژه ای در جامعه و در بین مردم داشته اند و امروز نیز باید ائمه جماعت و روحانیون با ارتباط هر چه بهتر با مردم محل و نمازگزاران در صدد رفع مشکلات مردم برآیند و مساجد را به پایگاه هایی برای حضور اقشار مختلف به ویژه نسل جوان و نوجوان تبدیل کنند.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه نقش تربیتی را در جامعه بر عهده دارند، اظهار کرد: حوزه های علمیه باید سبک زندگی بر اساس فرهنگ اهل‌بیت(ع) را در جامعه ترویج دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک همچنین به تحکیم بنیان خانواده نیز تاکید کرد و گفت: حوزه‌های علمیه می توانند گام بلندی در جهت سعادت جامعه، تحکیم بنیان خانواده و خنثی‌سازی توطئه‌های فرهنگی دشمنان بردارند.

کد خبر 1728559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha