شکل‌گیری کارگروه‌های تخصصی حوزه ایثار و شهادت ضرورت دارد

احمدی بر ضرورت شکل‌گیری کارگروه‌های تخصصی حوزه ایثار و شهادت و توجه بیش‌ازپیش به بعد اجتماعی برنامه‌های ترویجی این حوزه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، پیام احمدی امروز (شنبه ۲۲ مهر) در نشست تخصصی کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، کتابخانه‌های عمومی و حج و زیارت و همچنین مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استان در این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها متولی امور فرهنگی هستند و با همراهی با یکدیگر می‌توانند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که از مهم‌ترین شاخصه‌های فرهنگی کشور است، گام‌های مؤثری بردارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برنامه‌های متنوعی چون جشنواره‌های تئاتر، شعر طنز و داستان‌نویسی را پیش رو دارد، افزود: تعریف جوایز ویژه از طرف دستگاه‌های مختلف در این رویدادهای فرهنگی و هنری پیشنهاد شده است که می‌تواند عامل ترویج و گسترش تولید موضوعی آثار هنری نیز باشد.

وی اظهار داشت: به طور نمونه در فهرست نمایش‌های متقاضی شرکت در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی، سه اثر مرتبط با موضوع دفاع مقدس دیده می‌شود که در صورت احراز شرایط برای شرکت در مرحله نهایی جشنواره و تعریف جایزه ایثار برای این‌گونه آثار می‌توان علاوه بر ایجاد پشتوانه مالی و معنوی برای تولیدکنندگان اثر، برای اجراهای عمومی در ابعاد گسترده‌تر و کشاندن تولید هنری به میان مردم نیز برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در ادامه به برگزاری کنگره‌های بزرگداشت شهدا در استان اشاره و تصریح کرد: حجم گسترده‌ای از فعالیت‌ها برای برپایی چنین برنامه‌هایی شکل می‌گیرد اما ارتباط بدنه اجتماع و عامه مردم با این کنگره‌ها محدود است که باید برای این موضوع، همفکری بهتری انجام داد.

احمدی با اعلام آمادگی مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هرچه بهتر برگزار شدن کنگره شهدای استان افزود: تلاش و هدف اصلی آن است که بعد اجتماعی این‌گونه برنامه‌ها در برنامه‌ریزی‌ها بیشتر دیده شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه بخشی از شهدا و خانواده ایثارگران چهارمحال و بختیاری زیرمجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند، اظهار داشت: برگزاری کنگره و یا برنامه مستقلی برای این دست از خانواده‌های ایثارگر و شهدا لازم است که در این باره نیز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آمادگی همکاری و پیگیری امور را دارد.

احمدی ضرورت استفاده از ظرفیت بالای آزادگان دوران دفاع مقدس برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را هم یادآور شد و ادامه داد: با توجه به فعالیت دستگاه‌های مختلف استان در حوزه فیلم‌سازی و حمایت از آثار تولیدی این حوزه لازم است شورای سینمایی چهارمحال و بختیاری هر چه زودتر شکل گیرد تا بتوان برای تولید فیلم بر اساس استاندارهای سازمان سینمایی، جذب اعتبارات از این سازمان و جلوگیری از پراکندگی فعالیت‌های هم‌سو برنامه‌ریزی کرد.

کد خبر 1728602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha