ظرفیت نمازگزاران برای نظارت بر برنامه‌های فرهنگی مساجد به کار گرفته شود

حجت‌الاسلام ذاکر گفت: توصیه می‌شود مساجد اهالی و نمازگزاران را ناظر بر برنامه‌های خود قرار دهند، این روش باعث می‌شود بعد از هر برنامه، بر اساس نظرسنجی از سوی مخاطبان، نقاط ضعف به سرعت شناسایی و نقاط قوت هم توسط خود آنها بیان شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، کارگاه «توانمندسازی ائمه جماعات مساجدِ طرح نظام استقرار مدیریت فرهنگی» با حضور ائمه جماعات مساجد نواحی مختلف شهر تهران و میزبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در مجتمع فرهنگی و آموزشی محراب برگزار شد.

 هدفمندسازی برنامه‌های فرهنگی مساجد

حجت‌الاسلام «حجت‌اله ذاکر» معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد هدف از برگزاری این کارگاه را، هدفمند نمودن برنامه‌های مساجد در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی برشمرد و گفت: هدف اصلی این است که مساجد بتوانند این برنامه‌ها را کاملاً هوشمندانه، طراحی و اجرا نمایند.

وی افزود: در این کارگاه مباحثی در رابطه با مدیریت فرهنگی، چگونگی برنامه‌ریزی و اجرای آنها مطرح شد و ایده‌ها و نظرات ائمه جماعات شرکت کننده نیز دریافت شد.

معاون فرهنگی  و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: یک توصیه مهم این است که مساجد حتماً نسبت به زیست بوم محله و منطقه‎‌ی مسجد خود، شناخت مناسبی به دست آورند و با رصد دقیق، ذائقه اهالی را در طراحی و اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی مد نظر قرار دهند.

ظرفیت نمازگزاران برای نظارت بر برنامه‌های فرهنگی مساجد به کار گرفته شود

وی افزود: توصیه می‌شود مساجد اهالی و نمازگزاران را ناظر بر برنامه‌های خود قرار دهند. این روش باعث می‌شود بعد از هر برنامه، بر اساس نظرسنجی از سوی مخاطبان، نقاط ضعف به سرعت شناسایی و نقاط قوت هم توسط خود مخاطبان بیان شوند و در نتیجه برنامه‌هایی متناسب با ذائقه و بر اساس آسیب‌شناسیِ محله‌ها در مساجد اجرا شوند.

بنابرگزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام ذاکر درباره مساجد هدف طرح نظام استقرار مدیریت فرهنگی، گفت: از هر ناحیه شهرداری یک مسجد انتخاب شده تا توزیع مناسبی برای استقرار نظام مدیریت فرهنگی در سطح شهر تهران صورت گیرد.

کد خبر 1728633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha