شهرک تخصصی زرشک به بهره برداری رسید

شهرک تخصصی زرشک سربیشه مهرماه سال گذشته کلنگ زنی و مهر ماه امسال به بهره برداری رسید.

محمدرضا لکزایی- فرماندار سربیشه- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی به برگزاری جشنواره زرشک در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با پیگیری های به عمل آمده شهرک تخصصی زرشک سال گذشته در زمان برگزاری جشنواره کلنگ زنی  و مهرماه امسال پس از دریافت استعلامات و... به اتمام و بهره برداری رسید.

فرماندار سربیشه افزود: در این شهرک تخصصی آب زرشک، میوه زرشک، شربت زرشک، بسته بندی و تولید زرشک خشک تهیه می شود.

لکزایی میزان جذب مواد اولیه برای این کارخانه و شهرک تخصصی را ۱۵ هزار تن زرشک تر اعلام کرد و گفت: ظرفیت فرآوری شهرک ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن است.

به گفته وی این کارخانه و شهرک تخصصی در زمینی به مساحت بیش از ۶۳ هزار متر مربع  با زیربنای ۳۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع  احداث شده و برای ۱۵۰ نفر اشتغالزایی صورت گرفته است.

وی سطح زیر کشت زرشک این شهرستان را دو هزار و ۲۶ هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان سطح زیر کشت ۹ هزارو ۱۵۵ تن زرشک تر تولید می شود.

فرماندار سربیشه ارزش تولیدات زرشک را بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۲ هزار و ۲۴۸ بهره بردار در زمینه تولید زرشک در شهرستان سربیشه فعالیت دارند.

                                                                                            

وی افزود: برای احداث ۱۲۲ بارگاه بهداشتی زرشک با متراژ ۱۶ هزار متر مربع در شهرستان مجوز صادر شده است و تاکنون ۶۴ واحد بارگاه بهداشتی زرشک با سطح ۸ هزار متر مربع احداث شده است.

لکزایی با اشاره به این مهم که در زمینه ارزش تولیدات، شهرستان سربیشه توانسته رتبه اول ارزش تولیدات در حوزه باغبانی را کسب کند، یادآور شد: ۲ مجوز تأسیس واحد فرآوری زرشک در حوزه صنایع نیز صادر شده است.

وی تعداد مجوز بهره برداری فرآوری زرشک در شهرستان را یک مورد عنوان کرد.  

لازم به ذکر است که فاز نخست این شهرک تخصصی همزمان با برداشت محصول زرشک به بهره برداری رسیده است و در صورت اجرای فازهای بعدی ظرفیت جذب مواد اولیه و اشتغال آن به اعداد مربوطه خواهد رسید.

کد خبر 1728659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha