ایجاد ۷۲ معبر پاییزی در ۳۵ بوستان مشهد

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهدمقدس گفت: برای خلق زیبایی‌های پاییز تمهیداتی در ۷۲معبر پارکی اندیشیده شده است و شهروندان می‌توانند با مراجعه به این مکان‌ها از زیبایی آن بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حامد فیض‌الهی در این خصوص اظهار کرد: با شروع فصل پاییز و خزان درختان و ریزش برگ‌های خزان کرده، در راستای بهره‌مندی شهروندان از زیبایی‌های پاییز با هماهنگی‌های صورت گرفته با مناطق سیزده‌گانه، ۷۲معبر پاییزی در ۳۵بوستان منتخب سطح شهر ایجاد می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه نظافت بوستان‌های سطح شهر باید به صورت روزانه و مستمر انجام شود، مقرر شده از ابتدای آبان‌ماه در بخش‌هایی که معبر پاییزه ایجاد شده، عملیات نظافت و جمع‌آوری برگ‌های پاییزه به صورت هفتگی انجام شود.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهدمقدس خاطرنشان کرد: این معابر در بوستان مهر منطقه یک، بوستان‌های پردیس و حجاب در منطقه دو، بوستان بهار در منطقه سه، بوستان‌های بهشت، بسیج و ارم در منطقه چهار، بوستان‌های وحدت، فروغی، رستگار، رضوی و گلشهر در منطقه پنج، بوستان‌های رجا، محمدیه، پامچال و نصرت در منطقه شش، بوستان‌های غدیر، میرزا کوچک‌خان و سلام در منطقه هفت، بوستان‌های کوهسنگی و باغ ملی در منطقه هشت، بوستان‌های وکیل‌آباد، لاله و فردوس در منطقه ۹، بوستان‌های شاهد، نیلوفر آبی، احسان، ورزش و کاج در منطقه ۱۰، بوستان‌های ملت، گلها، مینا و پروانه در منطقه ۱۱، بوستان نیایش در منطقه ۱۲ و بوستان شهید فهمیده در منطقه ثامن ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: اعتقاد ما این است که برگ زباله نیست و می‌توان استفاده‌های بهتری از آن داشته باشیم؛ به همین منظور پس از جمع‌آوری و انتقال برگ‌ها به محل نگهداری، به خاک‌برگ و کمپوست تبدیل می‌شود.

برگزاری جشنواره طعم و رنگ پاییز

فیض‌الهی درباره جشنواره طعم و رنگ پاییز اظهار کرد: دومین جشنواره طعم و رنگ پاییز با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهدمقدس، شهرداری منطقه۷ و مشارکت ادارات فضای سبز مناطق سیزده‌گانه و سرمایه‌گذار باغ مشهد، از نیمه دوم آبان ماه سال جاری پذیرای شهروندان خواهد بود.

وی افزود: این جشنواره با موضوعات متنوعی از جمله گل‌آرایی، میوه‌آرایی و برگ‌های پاییزی و فعالیت غرفه‌های فرهنگی، عرضه و فروش موادغذایی، صنایع دستی و... در باغ مشهد واقع در بلوار جمهوری، حدفاصل تقاطع خیابان پروین اعتصامی به سمت میدان غدیر برگزار خواهد شد.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهدمقدس با بیان اینکه سال گذشته نیز این جشنواره در بوستان جهان شهر برگزار شده است، خاطرنشان کرد: ورودی باغ مشهد در ایام برگزاری جشنواره مذکور برای شهروندان رایگان است.

پایان پیام/

کد خبر 1728688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha