افزایش ۲۶ درصدی پرداخت زکات در خراسان جنوبی

عرب گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری مبلغ ۱۱ میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان زکات با افزایش ۲۶ درصدی در سطح استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمد عرب امروز (۲۳ مهر) در شورای زکات استان اظهار کرد: در راستای پرداخت زکات در استان خراسان‌جنوبی رتبه‌بندی شده و بر اساس آن بیرجند، طبس و قاین در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به رشد ۲۶ درصدی پرداخت زکات واجب و مستحبی در استان در نیمه نخست امسال گفت: در این مدت حجم مشارکت مؤدیان این استان در پرداخت زکات به ۱۱ میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان رسید که این مبلغ در مدت مشابه ۹ میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان بوده است.

دبیر شورای زکات خراسان جنوبی ادامه داد: از میزان زکات جمع‌آوری شده ۷۶ درصد نقدی و ۲۴ درصد به صورت غیرنقدی بوده است.

عرب در ادامه گزارش از عملکرد ۶ ماهه زکات استان با اشاره به این که ۹ درصد زکات واجب و ۲۴ درصد زکات مستحبی بوده است، افزود: زکات فطریه عام و سادات ۴۷ درصد و کفارات ۲۰ درصد  را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: ۹۵ درصد هزینه‌کرد زکات جمع‌آوری شده در خراسان‌جنوبی به محرومان و نیازمندان برای تهیه جهیزیه، درمان، تحصیل، مسکن و...  و ۵ درصد در پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی به وجود ۶۶۰ نفر عامل افتخاری زکات در استان اشاره کرد و گفت: ۳۱۹ مبلغ نیز با شورای زکات همکاری دارند ضمن اینکه بیش از هزار و ۱۰۰ درخت در طرح شجره طیبه پلاک‌کوبی شده است.

کد خبر 1728764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha