حمایت بنیاد برکت از ۶۵۰ طرح اشتغالزایی روستایی در خراسان‌شمالی

مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان‌شمالی گفت: این نهاد طی ۶ ماهه نخست امسال با پرداخت ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از ۶۵۰ طرح اشتغالزایی استان حمایت کرد.

جواد عبدی، مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان‌شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با بیان اینکه این نهاد طی ۶ ماهه نخست امسال با پرداخت ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از ۶۵۰ طرح اشتغالزایی استان حمایت کرد، اظهارداشت: این میزان تسهیلات در بیش از ۱۰۰ روستای خراسان شمالی در راستای اشتغالزایی مناطق کمتر برخوردار پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات اشتغالزایی در زمینه های مختلف از جمله باغبانی، پرورش طیور، تولید کیف و کفش، پرورش زنبور عسل و صنایع دستی پرداخت شده است.

عبدی با بیان اینکه بنیاد برکت براساس یک الگوی هدفمند اشتغالزایی حرکت می کند، عنوان کرد: حمایت های این نهاد تنها محدود به پرداخت تسهیلات نیست بلکه افراد متقاضی با مشارکت شبکه های تسهیلگر از دوره های آموزشی بهره مند می شوند.

مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان‌شمالی اضافه کرد: همچنین شبکه های تسهیلگر، نقاط ضعف و ظرفیت های هر منطقه را شناسایی می کنند و براساس آن حمایت های لازم انجام می شود.

عبدی بیان کرد: این تسهیلات ضمن پایدارسازی ماندگاری روستاییان، به معیشت و اشتغال آنان نیز کمک می کند به گونه ای که هم اکنون بسیاری از جوانان روستایی با استفاده از این تسهیلات در روستای خود مشاغل خدماتی و فنی راه اندازی کرده اند.

وی با اشاره به حمایت از ۱۶ طرح مشاغل آزاد هنری خراسان شمالی اظهارکرد: این نهاد سال گذشته با پرداخت ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات از طرح هایی در زمینه تولید محتواهای فرهنگی، برنامه نویسی و طراحی سایت حمایت کرد.

بنیاد برکت بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺳﺘﺎد اﺟﺮایی ﻓﺮﻣﺎن ﺣﻀﺮت اﻣﺎم(ره) تاسیس شده و در زمینه های آموزشی، بهداشتی، برق‌رسانی، آبرسانی، مخابراتی، فرهنگی، آبخیزداری و دامپروری فعالیت می کند.

کد خبر 1728830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha