دیده بان حقوق بشر: 14 شهید فلسطینی در هر ساعت در غزه

دیده بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه در گزارشی اعلام کرد که در هر ساعت، حداقل 14 فلسطینی در غزه شهید می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الشروق، دیده بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه در گزارشی که آن را روز یکشنبه (23 مهر ماه) منتشر کرده است، گفت: تجاوز اسرائیل به نوار غزه آن را به گودالی از جهنم تبدیل کرده که در آن مرگ و ویرانی در شرایط بسیار پیچیده انسانی، بدون هیچ گونه خدمات اولیه برای زندگی گسترش یافت.

بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه، حداقل 14 فلسطینی در هر ساعت شهید می‌شوند.

در این گزارش آمده است: غیرنظامیان غزه  هیچ سرپناهی ندارند و با شرایطی که برق، آب، ارتباطات، خدمات اینترنتی ندارند و وضعیت امنیت غذایی آنان در خطر است به سوی مرگ می‌روند.

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی به صورت شبانه روزی هزاران حمله هوایی و توپخانه ای در محله های مسکونی و ساختمان های مسکونی چند طبقه در نوار غزه انجام می‌دهد.

دیده بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه حداقل دو هزار و 370 فلسطینی از جمله 721 کودک و 390 زن به شهادت رسیده‌اند و 9 هزار و 250 نفر دیگر مجروح شدند که بیش از نیمی از آنها کودک و زن بودند.

ناظر بین‌المللی حقوق بشر تخریب دو هزار و 650 ساختمان مسکونی در حملات اسرائیل را مستند کرده و حدود 70 هزار واحد مسکونی به شدت و جزئی آسیب دیده و 65 مقر دولتی ویران شده است.

دیده بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه اعلام کرد: تجاوزات رژیم صهیونیستی همچنین حداقل 71 مدرسه را ویران کرد، 145 مرکز صنعتی و 61 مرکز رسانه ای را ویران کرد و 18 مسجد را تخریب و ده ها مسجد و کلیساهای باستانی را تخریب کرد.

دیده بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه همچنین گفت: بیش از 820 هزار نفر به مدارس، پناهگاه های سازمان ملل متحد، مدارس دولتی و بستگان و همسایگان آنها پناه برده‌اند و بیش از 450 هزار نفر پس از تخریب خانه هایشان در حملات اسرائیل آواره شده‌اند.

کد خبر 1728838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha