۲۴ هزار کودک در خراسان جنوبی غربالگری بینایی شدند

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره اینکه تعداد ۶۱ هزار کودک واجد الشرایط در استان جهت غربال بینایی وجود دارد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۴ هزار کودک غربال شدند.

حسن شرفی-مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از اهداف مهم سازمان بهزیستی، افزایش آگاهی عمومی در خصوص بیماریهای چشمی دوران کودکی و نیز افزایش سطح مراقبت های چشمی در بیماری‌های از قبیل تنبلی چشم است.

وی در ادامه بیان کرد: به منظور شناسایی و تشخیص زودهنگام تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی درکودکان سه تا ۶ سال، برنامه غربالگری بینایی در طول سال در پایگاه های دائمی و غیردائمی تحت نظارت بهزیستی شهرستان ها انجام می شود.

شرفی درخصوص تعداد پایگاه های دائمی و غیردائمی غربالگری بینایی در خراسان جنوبی گفت: در استان ۴۸ پایگاه دائمی و ۶۵۰ پایگاه غیردائمی در طول سال جهت غربالگری بینایی فعالیت دارند و در استان ۱۵ دستگاه غربالگری داریم.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد ۶۱ هزار کودک واجد الشرایط در استان جهت غربال بینایی وجود دارند، ادامه داد: متاسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون در استان از این تعداد تنها حدود ۲۴ هزار کودک غربال شدند.

وی در ادامه عنوان کرد: شهروندان گرامی در سراسر استان می توانند حداکثر تا پایان دی ماه با در دست داشتن شناسنامه کودک به ادارات بهزیستی و پایگاه های دائمی تحت نظارت سازمان بهزیستی، مراکز مثبت زندگی و مراکز بهداشت در شهرستان ها از خدمات غربالگری یبنایی بهره مند شوند.

شرفی ادامه داد: والدینی که کودکان آنها در مرحله غربالگری بینایی دارای اختلال بینایی تشخیص داده شده اند پیگیری جدی تا مرحله درمان را داشته باشند. 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به تعداد معلولین بینایی استان گفت: این تعداد در استان ۳هزار و ۲۰۵ نفر است.

کد خبر 1728844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha