رشد 240 درصدی گردشگری حلال «ویتنام» در سال 2023

بخش گردشگری ویتنام فعالانه در تلاش است تا گردشگران بیشتری را از کشورهای مسلمان جذب کند، زیرا گردشگری اسلامی به عنوان یک بازار بالقوه برای صنعت گردشگری جهانی دیده می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « borneobulletin»، بخش گردشگری ویتنام فعالانه در تلاش است تا گردشگران بیشتری را از کشورهای مسلمان جذب کند، زیرا گردشگری اسلامی به عنوان یک بازار بالقوه برای صنعت گردشگری جهانی دیده می شود.

بر اساس شاخص جهانی سفر مسلمانان، بازار گردشگری حلال با تقاضای فزاینده 2.1 میلیارد مسلمان در سراسر جهان که حدود 23 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند، بسیار امیدوارکننده است.

به گزارش خبرگزاری ویتنام، تعداد گردشگران مسلمان بین المللی از 108 میلیون در سال 2013 به 160 میلیون در سال 2019 افزایش یافت و انتظار می رود امسال 80 درصد رشد کند.

پیش بینی می شود تا سال 2030 هزینه گردشگری این بازار به 341.1 میلیارد دلار در سال برسد.

آمارهای اداره ملی گردشگری ویتنام نشان می دهد که تعداد گردشگران کشورهای مسلمان که از ویتنام بازدید می کنند در سال های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، سفر مسلمانان به ویتنام در سال جاری میلادی به ویژه در سپتامبر  افزایش 240 درصدی داشته است.

تعداد گردشگران مسلمانی که از کشورهای آسیای جنوب شرقی مانند سنگاپور و اندونزی وارد ویتنام می شوند نیز افزایش چشمگیری داشته است.

معاون مدیر کل اداره ملی گردشگری اعلام کرد که بازار حلال فرصت‌های امیدوارکننده‌ای را برای صنعت گردشگری ویتنام فراهم می‌کند.

او بازار گردشگری حلال یک «معدن طلا» دانست که می‌تواند رونق قابل توجهی برای بخش گردشگری ایجاد کند.

کد خبر 1728902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha