همایش کشوری احیای نان کامل در اراک برگزار شد

همایش کشوری احیای نان کامل، امروز دوشنبه، (۲۴ آبان) با حضور آیت الله دری نجف آبادی و مسئولان کشوری و استانی برگزار شد. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، علیرضا امانی، در این همایش با تاکید بر اینکه استان مرکزی پیشرو در تولید آرد و نان کامل در کشور است، گفت:  امنیت غذایی همتراز با امنیت ملی و اقتصادی است که باید به این مهم توجه ویژه شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه با اشاره به اینکه اتمام طرح های نیمه تمام قبلی از اقدامات مثبت دولت سیزدهم و وزیر بهداشت است، افزود: سند احیای نان کامل یکی از سندهای نیمه کاره است که پرداختن به آن امری ضروری می باشد. 

وی با تاکید بر اینکه نهضت نان کامل صرفاً در حوزه وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی نیست، اضافه کرد: این مهم نیازمند یک هم افزایی در بین تمامی دستگاه ها است و همه باید تلاش کنند که این نهضت به درستی ادامه پیدا کند.

در ادامه این همایش مهندس ملکی دبیر نهضت احیای نان کامل نیز با اشاره به اینکه ضایعات بالای نان و همچنین برآورده نشدن انتظارات مورد نظر از نان های فعلی، عاملی برای نهضت احیای نان کامل شده است،  گفت: نان کامل نانی است که از آردی کامل در یک نانوایی کامل تولید می شود. 

وی با بیان اینکه با احیای نان کامل، سرانه مصرف نان در کشور نیز افزایش یافته است، ادامه داد:تکریم و احیا سنت نان، کمک به اقتصاد کشور و تامین سلامتی بیشتر شهروندان از جمله عواملیست که با احیا نهضت نان کامل در کشور شکل گرفته اند. 

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین افزایش تعداد نانوایی های کامل و فرهنگ سازی استفاده از نان از دیگر عوامل شکل گیری این نهضت است.

کد خبر 1728917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha