وقف یک منزل ۲۵میلیاردریالی با نیت تأمین هزینه پژوهش های قرآن و حدیث در کاشمر

مدیر کل اوقاف خراسان رضوی گفت: نیکوکار خیراندیش به نام قربانعلی محمدی نژاد یک واحد مسکونی به ارزش ۲۵ میلیارد ریال را با نیت تأمین هزینه پژوهش های قرآن و حدیث در حوزه علمیه وقف کرده است.

 حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده در گفتگو با شبستان اظهار کرد:  وقف از دیرباز به روش‎های مختلف وجود داشته و نگاه جدیدی که امروز در حوزه اوقاف به وجود آمده یک نگاه توسعه‌ای در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی است. 

وی با اشاره به آخرین وقف‌های صورت گرفته در استان گفت: اخیرا یک نیکوکار خیراندیش به نام قربانعلی محمدی نژاد یک واحد مسکونی به ارزش ۲۵ میلیارد ریال را با نیت تأمین هزینه پژوهش های حوزه قرآن و حدیث در حوزه علمیه وقف کرده است. اقدامی بسیار نیکو که قطعا ثمرات وبرکات زیادی برای این منطقه و استان خواهد داشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، کاشمر را یکی از بزرگترین شهرهای کشور در حوزه وقف دانست و تصریح کرد: وجود ۱۳۰۰ موقوفه و بیش از ۱۲ هزار رقبه کاشمر را به شهر وقفی در کشور تبدیل کرده است.

وی یادآور شد: با توجه به قدمت دیار ترشیز، وقف نیز در این منطقه قدمتی تاریخی دارد. قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین موقوفه این شهرستان مربوط به ۵۰۰ سال قبل و در سال ۹۰۲ هجری شمسی توسط ابن علی الکاسفی وقف شده است.

حجت الاسلام احمدزاده در پایان تاکید کرد: شناسایی و هدایت واقفین براساس نیاز جامعه از جمله اقداماتی است که از سوی اوقاف و امور خیریه باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد، قطعا اقدامات اوقاف و امور خیریه در ثبت وقف در حوزه ترویج علم و فناوری نیز کارساز خواهد بود.

پایان پیام/

کد خبر 1728949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha