۱۸ واحد سردخانه در خراسان جنوبی احداث می شود

جعفری گفت: از سال گذشته تا کنون کار احداث  ۱۸ واحد سردخانه دو مداره در استان خراستان جنوبی آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی جعفری- مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی امروز (۲۵ مهر) در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز احداث ۱۸ واحد سرخانه دو مداره در استان اظهار کرد: با آغاز این پروژه ها تعداد سرخانه های استان به ۳۰ واحد می رسد.

وی با بیان اینکه از ۱۸ واحد سردخانه ذکر شده تعدادی تا پایان سال به بهره برداری می رسد، افزود: شرایط لازم مانند آب، برق، گاز، زمین و تسهیلات در حد مقدورات برای این واحدها فراهم می شود.

جعفری یادآور شد: سال گذشته ۶ تفاهم‌نامه با پیش‌بینی ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در جشنواره ملی زرشک امضاشد و فاز نخست شهرک‌ تخصصی زرشک در سربیشه، امسال در جشنواره زرشک افتتاح می‌شود.

به گفته وی از سال گذشته تاکنون ۶ تفاهم‌نامه در حوزه فرآوری زرشک نیز با حجم کاری چهار هزار و ۷۷۰ تن و اعتبار ۵۰ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۷۱ نفر آغاز شده است که از پیشرفت فیزیکی ۱۵ تا ۲۰ درصدی برخوردار است.

 وی یادآور شد: در بازه زمانی یکسال گذشته ۷ طرح تحقیقاتی در حوزه زرشک انجام و دستگاه‌هایی از قبیل خشک‌کن، بوجاری، شستشو و زرشک‌دان‌کن در حوزه زرشک نیز وارد استان شده است.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تولید محصول سالم زرشک در استان در حال انجام است، گفت: امسال با مشارکت تشکل‌ها خرید توافقی زرشک در استان انجام می‌شود و تشکل ها با بالاترین قیمت زرشک کشاورزان را با هدف کوتاه شدن دست دلالان می خرند.

وی تأکید کرد: با پیگیری های انجام شده برای اولین بار ۹۲ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۳ درصد برای خرید توافقی زرشک، عناب و انار اختصاص یافته است که در اختیار تشکل ها برای خرید محصولات ذکر شده قرار می گیرد.

جعفری گفت: علاوه بر رقم ذکر شده امسال ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات از محل جهش تولید نیز برای خرید توافقی زرشک به تشکل ها پرداخت می شود.

رئیس جهادکشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به این مهم که سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پرونده تسهیلاتی داریم، گفت: این در حالی است که همه اعتبارات تبصره ۱۸ سازمان بالغ بر یکصد میلیارد تومان است.

جعفری با بیان اینکه برای انجام صادرات باید بارمیکربی زرشک کاهش یافته و به صفر برسد، ابرازامیدواری کرد: برای برگزاری جشنواره زرشک سال آینده صاحبان صنایع خود ورود کنند.

کد خبر 1729041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha