لزوم احیای شورای سیاستگذاری کانون‌های مساجد در مازندران

حجت الاسلام رهبری با بیان اینکه ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با تشکیل شورای سیاستگذاری این کانون ها به دنبال پیاده سازی الگوی تعاملی با نهادها و دستگاه های عضو این شورا در پیشبرد اهداف و برنامه های ستاد در سطح مساجد می باشد، گفت: فعالیت شورای سیاستگذاری کانون های مساجد در مازندران باید قوت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین روح الله رهبری-  مشاور ارشد و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشوردر  آئین تکریم و معارفه سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران که دقایقی پیش با حضور و احسان آهنگر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و جمعی از مدیران نمونه کانون های مساجد این خطه از شمال کشور در سالن کنفرانس دستگاه فرهنگ و هنر دیار علویان برگزار شد، با بیان اینکه حجت الاسلام رجب نعمتی در اوج اخلاص با کمترین امکانات در سنگر مسجد مقاومت کرده اند و کار مسجد را پیش برده اند، اظهار کرد: کانون های مساجد از اوایل دهه ۷۰به نیت این که مسائل فرهنگی هنری در کشور باید با زمینه دینی و انقلابی توسعه یابد ایجاد شد.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای آغاز فعالیت این کانون ها در جوار مساجد، افزود: تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی با محرویت مسجد ماموریت این کانون ها می باشد اما تاکنون شاهد تحقق این نیت بانیان تشکیل این کانون ها نبوده ایم اگر کار درست پیش می رفت در جامعه هنری و میان فعالان فرهنگی شاهد توفیقات متعددی بودیم که امید می رود هدف غایی مقام معظم رهبری در حوزه مساجد به همت کانون های فرهنگی هنری محقق شود.

حجت الاسلام رهبری به شعار بازگشت به مسجد دولت سیزدهم اشاره کردو گفت: به برکت فعالان جهادی در عرصه فرهنگ و هنر فعالیت مدرسه تئاتر شبستان در حوزه کارگردانی، نویسندگی، نمایش و ... آغاز شده است.

وی بیان کرد: سرود نیز با اهتمام و توجه ویژه مقام معظم رهبری و دولتمردان در سطح کانون های فرهنگی هنری در حال طرح ریزی و تولید می باشد که تا کنون سرودهای فاخر از دل کانون های مساجد کشور بیرون آمده است.

حجت الاسلام رهبری به خواست مقام معظم رهبری با عنوان «هر مسجد یک پایگاه قرآن» اشاره کرد و یادآورشد: ۲هزار و۲۰پایگاه قرآنی را در سطح کشور به صورت رسمی افتتاح خواهیم کرد.

وی از توسعه فعالیت خواهران در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خبر داد و افزود: در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) بیش از هزار کانون های ویژه خواهران در سطح مساجد استان های کشور افتتاح می شود.

حجت الاسلام رهبری خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خواستار احیای شورای سیاستگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان مازندران شد.

وی به حجت الاسلام محمد ترابیان، سرپرست جدید ستاد فهمای مازندران نیز گفت: هیات های اندیشه ورز باید در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تشکیل شود تا حضور نسل نو در سطح مساجد معنا تر شود و برای آینده انقلاب اسلامی و جهان اسلام در راستای ریل گذاری برای تحقق تمدن نوین اسلامی مفید فایده باشند.

کد خبر 1729056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha