اجرای طرح «همسفره» در کاشان/۱۵۰۰ کودک و نوجوان تحت پوشش کمیته امداد کاشان هستند

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کاشان از اجرای طرح خیریه «همسفره» در راستای جلب حمایت برای کودکان و نوجوانان یتیم یا بدسرپرست دچار سوءتغذیه خبر داد.

محسن حمیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) با همکاری مرکز بهداشت شهرستان کاشان «طرح همسفره» را با هدف جلب حمایت خیرین ویژه کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست با رشد ناکافی و تغذیه نامناسب در سطح شهرستان کاشان اجرا و این کودکان و نوجوانان را به صورت فصلی از نظر وزن و قد غربالگری و حمایت می کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کاشان افزود:  در حال حاضر در کمیته امداد امام خمینی (ره) شهر کاشان و راوند مجموعا حدود یک هزار و ۵۰۰ کودک و نوجوان بی سرپرست و بدسرپرست نیازمند تحت پوشش قرار گرفته اند که با بررسی وضعیت رشد و تغذیه این کودکان و نوجوانان حدود ۲۲۰ نفر از آن ها دچار وضعیت کوتاه قدی یا لاغری هستند.

حمیدی تصریح کرد: در این راستا، حامیان و خیرین محترم شهرستان کاشان می توانند یک یا چند کودک و نوجوان نیازمند را به دلخواه خود انتخاب و کمک خود را به ‌صورت مستقیم و در لحظه به حساب‌ خود کودک یا نوجوان واریز نمایند.

وی افزود: علاقه مندان حتی با پرداخت ماهیانه ۲۰ هزار تومان، می توانند حامی یک کودک یتیم یا بدسرپرست باشند. همچنین در صورتی که خیرین تمایل دارند به کودکان و نوجوانان یتیم یا بدسرپرست با ویژگی خاصی مانند سادات، دارای بیماری خاص، دچار سوء تغذیه و... کمک کنند می توانند در تماس با کمیته امداد کاشان با شماره ۵۵۴۵۱۵۴۴ و کمیته امداد راوند با شماره ۵۵۵۱۶۷۷۰ و ۰۹۹۲۱۵۷۲۹۹۷ درخواست خود را مطرح کنند تا بر اساس آن فرزند معنوی انتخاب شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کاشان ادامه داد: اطلاعات فرزندان معنوی و مبالغ اهدایی هر فرد در صفحه کاربری فرد در سایت ekram.emdad.ir قابل مشاهده است.

حمیدی افزود: همچنین موسسات خیریه و خیرین که تمایل دارند به سایر گروه های پرخطر بی بضاعت دچار سوء تغذیه مانند مادران باردار، کودکان و نوجوانان، بیماران و... مراجعه کننده به مراکز بهداشتی کمک کنند، می توانند با واحد تغذیه مرکز بهداشت شهرستان کاشان با شماره تلفن ۵۵۴۶۸۲۵۹-۰۳۱ – ۰۹۱۰۹۵۴۷۱۷۷ واقع در خیابان گلابچی تماس حاصل فرمایند.

کد خبر 1729057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha