اجرای طرح همتای مدارس در 28 آموزشگاه

مدیر جمعیت هلال احمر شیروان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، طرح همتای مدارس در 28 آموزشگاه ابتدایی این شهرستان توسط جمعیت هلال احمر انجام شده است.

محسن نوروزی، مدیر جمعیت هلال احمر شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این طرح به منظور آشنایی دانش آموزان با آموزش های هلال احمر و کمک های اولیه در آموزشگاه ها اجرا شده و همچنان تداوم دارد.

وی با اشاره به اینکه این طرح با همکاری معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: بر اساس طرح همتا، شبکه‌سازی آموزش همگانی دانش‌آموزان؛ بر اساس الگوی آموزش همگانی انجام می‌شود.

نوروزی عنوان کرد: برای اجرای طرح همتا 28 دوره آموزشی در نظر گرفته شده و هر مربی، آموزش 112  دانش‌آموز را بر عهده می‌گیرد، مربی های جمعیت هلال احمر در این طرح، فعالیت آموزشی دارند و در کنار آن هم از دانش‌آموزان آموزش ‌دیده برای آموزش سایر دانش‌آموزان نیز استفاده می‌شود.

 مدیر جمعیت هلال احمر شیروان بیان کرد: یکی از وظایف جمعیت هلال احمر آموزش همگانی و اجتماع محور است؛ در همین راستا حساس سازی همه مردم به ویژه کودکان و نوجوانان و ارتقای سطح آمادگی آنان در برابر مخاطرات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نوروزی اضافه کرد: علاوه بر طرح ملی دادرس که یکی از برنامه‌های اثرگذار این دستگاه محسوب می‌شود، توجه به اصول آموزش همگانی برای جریان سازی و دستیابی به جامعه‌ای تاب آور، در مواجه با مخاطرات و همچنین حرکت به سوی فعالیت‌های مبتنی بر نیاز محلی ضروری به نظر می‌رسد.

وی بیان کرد: شبکه سازی آموزش همگانی دانش آموزان، حساس سازی و آشنایی کودکان و نوجوانان با مخاطرات، ارتقای سطح آمادگی در برابر مخاطرات، زمینه سازی عضویت علاقمندان در جمعیت هلال احمر و ارتقای سطح آمادگی محلی در برابر مخاطرات با ایجاد تیم‌های مدرسه محور از جمله اهداف اجرا طرح ملی همتا است.

کد خبر 1729145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha