ترامپ با مردم غزه وارد جنگ شد / وعده‌های جدید برای ممنوعیت ورود فلسطینی‌ها به آمریکا!

رئیس جمهوری سابق آمریکا وعده داد که در صورت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور، مهاجران  را که از فلسطینی که از حماس حمایت می کنند را از ورود به آمریکا منع خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «رویترز»، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری سابق آمریکا وعده داد که در صورت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور، مهاجران  را که از فلسطینی که از حماس حمایت می کنند را از ورود به آمریکا منع خواهد کرد.

ترامپ با مضاعف کردن سیاست‌های مهاجرتی تندروانه متعهد شد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای دومین بار ، ورود پناهجویان از غزه را ممنوع کرده و فورا ممنوعیت سفر مسلمانان را گسترش دهد.

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در صحبت با حامیان خود در «آیووا» گفت که اگر بار دیگر به قدرت برسد، فورا «غربالگری ایدئولوژیک» را برای همه مهاجران آغاز خواهد کرد و از ورود کسانی که با حماس و به ادعای او افراط‌گرایان مسلمان همدردی می‌کنند، جلوگیری خواهد کرد.

ترامپ گفت که پس از ورود به کاه سفید، ورود هر کسی را که به حق موجودیت اسرائیل اعتقاد ندارد، ممنوع و ویزای دانشجویان خارجی را که «یهودستیز» هستند، لغو خواهد کرد.

ترامپ همچنین شعری خواند که مهاجران را به مارهای کشنده تشبیه می کرد.

او توضیح نداد که چگونه خواسته های خود را اجرا خواهد کرد، اما قصد دارد که مهاجران را ملزم به حمایت از حق موجودیت اسرائیل تبا  آنچه که او آن را «بررسی ایدئولوژیک قوی» توصیف کرده است، کند.

بسیاری از سیاست‌های مهاجرتی ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری او در دادگاه به چالش کشیده شد و جدیدترین تعهدات او نیز ممکن است با چالش‌هایی مواجه شود.

ممنوعیتی که او برای مهاجران برخی از کشورهای دارای اکثریت مسلمان وضع کرده بود، در دادگاه های پایین تر لغو شد، اما در نهایت توسط دادگاه عالی ایالات متحده تایید شد و بایدن با روی کار آمدن خود به این ممنوعیت پایان داد.

جیمی هریسون، رئیس کمیته ملی دموکرات، وعده های جدید ترامپ را اسلام هراسانه، افراطی و برای ایجاد ترس و اضطراب، توصیف کرد.

جنگ بین اسرائیل و حماس جرقه ای را برانگیخت که در حال حاضر مرگبارترین جنگ از بین پنج جنگ غزه برای هر دو طرف است و بیش از چهار هزار کشته برجای گذاشته است.

پیشنهادات ترامپ نشان دهنده گسترش چشمگیر سیاست های بحث برانگیز است که باعث نگرانی فعالان حقوق مهاجران و آزادی های مدنی شد، اما به او کمک کرد تا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 برنده شود.

ترامپ مدت‌هاست که آمریکا را به خاطر پذیرش مهاجران از کشورهایی که او آنها را پست‌تر می‌خواند، انتقاد کرده است و در اظهارات جدیدش گفت که در زمان ریاست جمهوری اش از اسرائیل و به ادعای او «تمدن و ارزش‌های یهودی-مسیحی» دفاع کرده بود.

آیووا یکی از اولین ایالت هایی است که رقابت های نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کرده است. رویکرد سختگیرانه به مهاجران سنگ بنای اولین دوره ریاست جمهوری ترامپ بود.

او پیشتاز برای کسب نامزدی حزبش در کاخ سفید و رقابت با جو بایدن، رئیس جمهوری دموکرات در انتخابات نوامبر 2024 است.

کد خبر 1729229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha