بمباران بیمارستان المعمدانی از سر استیصال و انتقام جویی اسراییل بود

عبدی با اشاره به اینکه طوفان الاقصی چهره شکست ناپذیر اسراییل را برای همیشه از بین برد گفت: در ادامه این نبرد بمباران بیمارستان المعمدانی از سر استیصال و انتقام جویی اسراییل بود.

علی عبدی، کارشناس مسایل اسراییل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد هدف گیری بیمارستان المعمدانی و عملیات طوفان الاقصی گفت: عملیات طوفان الاقصی مهمترین عملیات مقاومت فلسطین طی ۷۵ سال گذشته و بزرگترین شکست نظامی و اطلاعاتی اسراییل در طی این سالها است. این عملیات کاملا آفندی و تهاجمی است و با غافلگیری صددرصد اسراییلی ها مواجه شد.

وی افزود: ضربه ای که اسراییلی ها در این عملیات به لحاظ نیروی انسانی ،حیثیتی و ضربه به افکار عمومی خود و تخریب روانی جامعه صورت گرفت، بی نظیر و بی سابقه بود. با توجه به اینکه این نبرد همچنان ادامه دارد نمی توان دستاوردهای آن را برشمرد.

وی گفت: اما واقعیت این است که چهره اسراییل برای همیشه اسطوره شکست ناپذیری خود را از دست داد و عملا هیمنه اسراییل شکست. پشت ظاهر قدرتمند اسراییل عملا باطنی ضعیف و پوسیده پنهان شده است.

کارشناس مسایل اسراییل در مورد هدف قرار دادن مراکز ارایه خدمات به مردم مانند بیمارستان المعمدانی و مراکز زندگی مردم گفت: این جنایت از سر استیصال بود و انتقام جویی و استیصال اسراییل را نشان داد. این واقعه در واقع انتقام اسراییل از مردم مظلوم غزه بود دلیل آن به خاطر شکستی که طعم آن را مقاومت به اسراییل کشاند که به عنوان بزرگترین شکست اسراییل از آن یاد می شود.

وی تصریح کرد: اسراییل با هدف قرار دادن این بیمارستان بغض و کینه خود را نشان داد و عملا بزرگترین جنایت جنگی قرن ۲۱ را رقم زد و در مقابل چشم همگان به نمایش گذاشت و هنوز صدایی از نهادهای بین المللی برنخواسته است.

وی اظهار کرد: برای یک خبر دروغ سر بریدن ۴۰ کودک اسراییلی که از ابتدا مشخص بود دروغ است، چه کردند؟ اما در مقابل قتل عام بیش از هزار کودک فلسطینی تاکنون سکوت کرده اند و تمام تلاش آنها این است که این جنایت جنگی را بپوشانند و پنهان کنند. این اتفاق باعث شد ورق موقعیت اخلاقی جنگ کاملا به سود مردم مظلوم غزه باشد و امپریالیسم رسانه ای غرب که تلاش می کرد جای جلاد و قربانی را عوض کند، عملا این امر به سود جبهه مقاومت تمام شد.

عبدی افزود: انشاءالله این عملیات مسیر نابودی اسراییل را هموار کند، هیچ گاه نابودی اسراییل به لحاظ ذهنی و عملی برای مقاومت و مردم منطقه این قدر قابل دسترس نبود و تا قبل از طوفان الاقصی کسی به آن فکر نمی کرد اما این عملیات زمینه فروپاشی اسراییل را فراهم کرد.

وی با اشاره به کشورهایی که به دنبال عادی سازی روابط با اسراییل هستند، یادآور شد: این کشورها هیچ گاه از وقایع منطقه درس نمی گیرند که اگر این گونه بود از سادات، شاه ایران، حسنی مبارک و ... درس می گرفتند. این کشورها درسی نمی گیرند و به مسیر خود ادامه می دهند.

کد خبر 1729258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha