"شهر هنر" اول آبان کلنگ زنی می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، در جمع خبرنگاران از کلنگ زنی شهر هنر در اول آبان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با اعلام این خبر، درباره حادثه قتل داریوش مهرجویی کارگردان مطرح کشورمان به همراه همسرش، گفت: قتل مرحوم مهرجویی و همسرش باعث تاسف عمیق همه ما شد و رئیس محترم جمهور نیز در پیام تسلیت قتل ایشان دستور پیگیری به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دادند و من نیز در اولین ساعات این اتفاق تلخ جلسه‌ای را در وزارت ارشاد با مسئولان امنیتی، قضایی و انتظامی تشکیل دادم.

وی تصریح کرد: دوستان و همکاران ما بلافاصله کار را دنبال کردند و در حال حاضر این کار در مراحل تحقیقات است و نهادهای ذی‌ربط به محض جمع‌بندی کامل اطلاعات مربوطه را ارائه خواهند داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: امیدواریم به زودی قاتل یا قاتلان دستگیر شوند چرا که یک التیام برای جامعه هنری است و نبود آقای مهرجویی برای همه ما یک فقدان است و امیدواریم هنرمندان و جامعه هنری ما بتوانند این خلا را پر کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مسکن هنرمندان به کجا رسید، گفت: اول آبان سال جاری کلنگ شهر هنر را به زمین می‌زنیم. شهرک هنر در ورودی شهر پرند قرار دارد. در گام اول دو هزار خبرنگار، هنرمند و نویسنده ثبت نام کردند و همینطور مراحل بعدی را هم پیش بینی کرده‌ایم و مراحل ۲ و ۳ نیز در حال جانمایی است.

اسماعیلی با بیان اینکه در آغاز به کار دولت مردمی ۴ هزار نفر عضو صندوق اعتباری هنر بودند، ادامه داد: در حال حاضر این تعداد به ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافته است. بنابراین هر چقدر هنرمندان، نویسندگان، روزنامه نگاران و اهالی قرآن طبق شرایط موجود عضو صندوق اعتباری هنر باشند تسهیلات جانبی و زمین را ارائه می‌دهیم و تلاش می‌کنیم در اسرع وقت ساخته شود.
کد خبر 1729259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha