مساجد باید به سنگرهای حفظ و گسترش اسلام تبدیل شوند

حجت الاسلام حسینی گفت: باید از بستر مساجد گلستان به نقطه ای برسیم که مسجد ما تبدیل به سنگرهای حفظ و گسترش اسلام شود و از طریق آن بتوان جوانان را برای مقابله با جنگ نرم و شبیخون فرهنگی دشمن مجهز و مسلح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام سیدمحمد حسینی امروز (چهارشنبه ۲۶ مهر) در مراسم معارفه خود به عنوان مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گلستان گفت: جرجان در سالن های دور مهد علم بود و به قدری علما در این منطقه زندگی می کردند و مکاتب در آن رواج داشت که کتابی به نام «جرجانیون» شرح حال علمای این منطقه نگاشته شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: با این پیشینه پرافتخار تاریخی، استان گلستان باید همچنان به منطقه ای متکی به علم و دانش و سلاح ایمان مجهز باشد که یکی از راه های بازگشت به آن روزهای پرافتخار، استفاده از ظرفیت مسجد است.

وی ادامه داد: بستر مسجد که طبق روایات ما بیت المتقین است و در صدر اسلام جایگاه بسیار خاص و والایی داشت به دلیل سبک زندگی مردم در برخی بخش ها مانند تربیت می تواند به نقش آفرینی بپردازد.

حجت الاسلام حسینی گفت: کانون فرهنگی و هنری مساجد گلستان باید منشا خدمات و برکات و ظهور جریانی باشد که نتیجه آن به زمینه سازی ظهور حضرت حجت ختم شود.

وی با اشاره به فرمایشات چندی قبل رهبر معظم انقلاب در جمع مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور که فرموده بودند: «در بخش های مختلف باید مواجهه‌ی تبلیغیِ مناسب با اصحاب فکر، اصحاب هنر، اصحاب قلم، اصحاب بیان بشود لکن اهمّ از همه، قشر جوان و نوجوان است؛ فردای کشور مال اینها است، در اختیار اینها است؛ ایمانشان باید محکم باشد، ذهنشان باید خالی از شبهه باشد»، افزود: طبق این فرمایشات، جوانان باید در اولویت توجه باشند که یکی از راه های رسیدن به اهداف بلند نظام در موضوع جوانان، رونق فعالیت های مساجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان اظهارداشت: باید از بستر مساجد گلستان به نقطه ای برسیم که مسجد ما تبدیل به سنگرهای حفظ و گسترش اسلام شود و از طریق آن بتوان جوانان را برای مقابله با جنگ نرم و شبیخون فرهنگی دشمن مجهز و مسلح کرد.

وی گفت: با شناسایی ظرفیت های تربیتی گلستان به خصوص مسجد جوانان و دانش آموزان با کمک نیروهای تربیتی استان ضمن توانمندسازی و در ادامه شبکه سازی هدفمند آنان به دنبال کسب نتیجه و خروجی مناسب با استفاده از ابزار فرهنگ و هنری باشیم که یکی از آنها تربیت نیرو برای زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) است.

کد خبر 1729285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha