۸۲ درصد از جمعیت استان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه هستند

مدیر کل بیمه سلامت استان آذربایجان غربی گفت: ۸۲ درصد از جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان به صورت رایگان تحت پوشش قرار گرفتند و بیمه سلامت حداقل ۹۰ درصد هزینه های بستری و ۷۰ درصد خدمات سرپایی را متقبل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، فریده جعفری،مدیر کل بیمه سلامت استان آذربایجان غربی،  ۲۶ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بیمه سلامت افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۲۲۹ هزار و ۸۵۵ نفر در صندوق عشایر و روستایی، ۱۹۴ هزار و ۱۰۳ نفر عضو صندوق کارکنان، ۱۲۸ هزار و ۴۶۵ نفر در صندوق سایر اقشار،۶۵۳ هزار و ۴۲۵ نفر در صندوق همگانی ایرانیان عضو هستند.

وی افزود: این در حالی است که هزینه سالانه بیمه همگانی سلامت برای هر نفر در دهک دهم که حق بیمه کامل را پرداخت می‌کند، ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال (یک میلیون و ۴۳۵ هزار تومان) در سال است که این رقم برای دهک های پایین‌تر کمتر می شود.

جعفری ادامه کرد: برای دهک نهم ۵۰ درصد، دهک هشتم ۴۰ درصد، دهک هفتم ۳۰ درصد و دهک ششم ۲۰ درصد این مبلغ سالانه دریافت می شود و دهک های بعدی رایگان است.

وی اظهار کرد: همچنین افرادی که تمایل به این امر دارند و دهک بندی آنها مشخص نشده، می‌توانند تا زمان تعیین دهک بندی به مدت یک ماه از بیمه رایگان استفاده کنند.


جعفری افزود: ۸۲ درصد از جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان به صورت رایگان تحت پوشش قرار گرفتند و بیمه سلامت حداقل ۹۰ درصد هزینه های بستری و ۷۰ درصد خدمات سرپایی را متقبل می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره اینکه ۱۹۲۸ موسسه، داروخانه و مرکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت استان هستند، خاطر نشان کرد: طی ۶ ماهه نخست سال جاری، ۳ میلیون و ۴۰۸ هزار بار مورد مراجعه به مراکز و موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت ثبت شده و ۱۱۹۷ میلیارد تومان هزینه‌های درمان پرداخت شده است.

جعفری، تشکیل و تصویب اساس نامه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج را از اهم اقدامات بیمه سلامت اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۱۰۷ نوع بیماری تحت پوشش بیمه سلامت است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه از آذر سال ۱۴۰۰ تاکنون ۳۴۰۰ زوج برای دریافت خدمات ناباروری نشان دار شدند، گفت: تاکنون ۱۴ میلیارد تومان هزینه درمان تخصصی ناباروری پرداخت شده است.

کد خبر 1729301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha