خانواده‌ها و نهادهای آموزشی و تربیتی در مبارزه با مواد مخدر نقش اساسی دارند

طاهرزاده گفت: نقش خانواده‌ها و نهادهای آموزشی و تربیتی با توجه به اصل مقدم بودن پیشگیری بر درمان در خصوص مبارزه با مواد مخدر مهم و ضروری است.

فرماندار گراش خواستار برخورد جدی با خرده فروشان مواد مخدر در این شهرستان شد/۶۰ درصد سارقین معتاد هستند

گراش-'فرماندار گراش بر ضرورت مقابله هر چه بیشتر و  با مواد مخدر در این شهرستان شد  و تاکید کرد :  انتظار مردم برخورد قاطع با خرده‌فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، محمود طاهرزاده امروز چهارشنبه (26 مهر) در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گراش افزود: ریشه‌ کن ‌سازی اعتیاد کار جمعی را می‌طلبد و نباید برطرف کردن این معضل اجتماعی را به سازمان‌های خاص مانند فراجا، سازمان بهزیستی و علوم پزشکی واگذار کرد بلکه همه نهادها باید قاطعانه و صریح وارد عمل شوند.

وی گفت: فرماندهی انتظامی با کمک مردم و معتمدان با شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی از توزیع کنندگان انواع مواد مخدر در سطح شهر و روستاها می تواند اقدامات موثری برای جلوگیری از دسترسی آسان مواد مخدر به معتادان انجام دهد

طاهرزاده اعتیاد به مواد مخدر را یک بلای خانمان‌سوز عنوان کرد و افزود: بهترین راهکار برای پیشگیری و مقابله با گسترش اعتیاد به مواد مخدر، اجتماعی کردن امر مبارزه با این بلای خانمان‌سوز است که عزم و همت عمومی را می‌طلبد.

وی آگاهی بخشی و نظارت خانواده‌ها در کاهش گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر را موثر دانست و تصریح کرد: نقش خانواده‌ها و نهادهای آموزشی و تربیتی با توجه به اصل مقدم بودن پیشگیری بر درمان در خصوص مبارزه با مواد مخدر مهم و ضروری است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موارد مخدر شهرستان گراش اضافه کرد: تهیه بانک اطلاعاتی کامل از معتادان متجاهر برای ساماندهی آنان ضروری است و باید هرچه سریع‌تر این مهم اجرا شود.

وی خاطر نشان ساخت: طبق آمار ارائه شده از سوی فرماندهی انتظامی،۶۰ درصد سارقین معتاد هستند که این امر بر اهمیت تهیه بانک اطلاعاتی کامل از آنان اضافه می‌کند.

رئیس شورای تامین شهرستان گراش از افزایش ۳۰ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر خبر داد و افزود: طی شش ماه سال جاری دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر در شهرستان گراش با افزایش ۳۰ درصدی روبه رو بوده است.

وی خواستار ارزیابی عملکرد ۶ ماهه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌ شد و تصریح کرد: عملکرد مسئولین کمیته های فرعی و مدیران دستگاه‌های اجرایی در این رابطه ارزیابی و در ارزشیابی آنان لحاظ خواهد شد

فرمانده انتظامی گراش نیز گفت: برخورد قاطع با خرده فروشان مواد مخدر به عنوان یک معضل آشکار اجتماعی باید با عزم همگانی از سوی پلیس و عموم مردم دنبال شود

سرهنگ کرامت کریمی از تشدید اجرای طرح مبارزه و برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر در گراش خبر داد و افزود: علاوه بر لزوم برخورد جدی با خرده فروشان مواد مخدر، جمع آوری معتادان پر خطر و معرفی آنها به کمپ‌های ترک اعتیاد در دستور کار قرار گرفته است

وی گفت: مردم هرگونه اطلاعاتی یا شکایتی در این خصوص دارند می‌توانند با شماره تلفن فرماندهی انتظامی ۵۲۴۵۴۱۱۲ با پلیس در میان بگذارند 

در این جلسه مسئولین کمیته های فرعی پیشگیری، درمان و مبارزه گزارشی از عملکرد خود و اجرای مصوبات جلسه قبل ارائه دادند

کد خبر 1729313

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha