کانون های خواهران هویت مستقل به فعالیت بانوان مساجد می بخشد

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد با اشاره به تاسیس مراکز مستقل بانوان در مساجد کشور گفت: تاسیس کانون های فرهنگی و هنری خواهران هویت مستقل به فعالیت بانوان مساجد می بخشد.

«امیرحسین خورشیدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به سیاست جدید ستاد هماهنگی کانون های مساجد برای راه اندازی کانون مستقل بانوان در مسجد، اظهارداشت: راه اندازی این مراکز در همه مساجد در کنار کانون فرهنگی و هنری عمومی امکان پذیر بوده که باید درخواست آن را هیات امنا و امام جماعت مسجد به ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری هر استان تحویل بدهند.

 معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد با بیان اینکه دستورالعمل آن به استان های کشور اعلام شده، افزود: تاسیس کانون های فرهنگی و هنری خواهران هویت مستقل به فعالیت بانوان مساجد می بخشد و می تواند فعالیت های آنان را توسعه بدهد.

وی با اشاره به بحران سازی جنسیتی که توسط دشمن صورت گرفته، تصریح کرد: استقلال بانوان نقش مهمی در مقابله با این موضوع خواهد داشت که در مساجد و اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری باید تبعیض برداشته شود.

۱۵ هزار باب از ۲۶ هزار کانون های مساجد فعالیت فعال و گسترده دارند

خورشیدی به آخرین وضعیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور اشاره کرد و اذعان داشت: بیش از ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور تاسیس شده که ۱۵ هزار باب آن فعالیت گسترده دارند و جز مراکز فعال هستند.

وی ادامه داد: ۱۱ هزار باب مرکز دیگر فعالیت کمتری و یا به صورت فصلی در حال کار هستند و خدمات آنان به مردم منطقه می رسد.

معاون کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه به دنبال ایجاد بستر برای رصد بیشتر فعالیت ها هستیم، خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری متناسب با ظرفیت و توان خود فعالیت دارند و در شبکه خاصی فعال شده اند.

وی یادآورشد: به دنبال فعالیت آماری در ستاد هماهنگی نیستیم و نقش آفرینی و کیفیت خدمات مورد توجه است که دوره های توانمندسازی در این راستا انجام می شود.

کارهای فرهنگی کانون ها در مسجد مشهود است

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه سامانه بچه های مسجد نبض مجازی این مراکز است، گفت: با همه ظرفیت های این سامانه اما فعالیت های فرهنگی و هنری در مسجد مشهود و متبلور است.

وی ادامه داد: در سامانه مجازی، مدیران و اعضای کانون های فرهنگی و هنری فعالیت های خود را منعکس می کنند ولی تمام کار به این سامانه وابسته نیست.

خورشیدی با بیان اینکه زیرساخت های این سامانه توسعه می یابد، خاطرنشان کرد: نرم افزار گوشی همراه این سامانه برای دسترسی بهتر، ارائه گزارش و بازخوردها راه اندازی می شود.

وی یادآورشد: سنجش فعالیت کانون های مساجد صرفا از طریق سامانه امکان پذیر نیست چرا که برخی از مدیران فعالیت های خود را ثبت نمی کنند و یا اینکه دسترسی به آن برایشان سخت است.

فعالیت  ۱۵ هزار کانون فرهنگی و هنری در روستاهای کشور

معاون کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به فعالیت شهری و روستایی کانون ها، گفت: نیمی از این مراکز در مساجد روستایی تاسیس و فعالیت می کنند.

وی مردمی سازی فرهنگ و هنر و عدالت فرهنگی و هنری در توزیع امکانات و اجرای برنامه ها از این مسیر مهم خواند و افزود: بسیاری از این کانون ها نقش مهمی در توسعه فرهنگی روستا دارند و نباید نقش آنان را فراموش کرد.

خورشیدی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری بر اساس بوم خود و محدود کاری، فعالیت می کنند، اذعان داشت: کانون های روستایی تنوع برنامه دارند و نقش اساسی در حوزه فرهنگ و هنر ایفا می کنند که نباید نیازهای فرهنگی و هنری روستاها مغفول بماند.

وی یادآورشد: به دنبال ایجاد بستر هستیم تا کانون های روستایی از طریق دبیرخانه جشنواره فرهنگ و هنر روستا و عشایر پیش ببرند و ستاد هماهنگی نیز حمایت های خود را به سمت آنان هدایت کند.

کد خبر 1729343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha