داوری ۲۵۰ اثر رسیده به جشنواره آواها و نواهای بومی محلی چهارمحال و بختیاری انجام شد

فرجی با اشاره به داوری نزدیک به ۲۵۰ اثر دریافتی در سومین جشنواره استانی آواها و نواهای بومی محلی گفت: این جشنواره با معرفی برترین‌ها دوم آبان در کوهرنگ برگزار می‌شود.

شهرام فرجی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری افزود: بنا به نظر داوران این دوره از جشنواره در هر یک از بخش‌های سوگینه‌ها، شادیانه‌ها، کار آواها و حماسه‌خوانی، سه نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از داریوش اسکندری، روح‌الله کریمی و همایون آرپناهی به عنوان داوران سومین جشنواره استانی آواها و نواهای بومی محلی نام برد و تصریح کرد: هیات داوران این جشنواره در هر بخش‌های رقابتی، اثر هنری یک نفر را نیز به عنوان اثر شایسته تقدیر پذیرفتند تا در مجموع ۱۶ نفر در جمع برگزیدگان جشنواره سوم قرار گیرند.
فرجی اظهار داشت: آواها و نواهای مربوط به گاه گریو، آهای گل، صیادی، برزگری، شوخی خوانی، مشک زنی، لالایی، دندال خوانی، شیرین شیرین، شاهنامه‌خوانی، کتل خوانی، خرمن‌کوبی، گله‌داری، مال کنون و دی بلال از جمله آثار دریافتی در این جشنواره است.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری همچنین زمینه‌سازی برای احیا و بازآفرینی بخشی از سنت‌های اصیل اقوام، ترویج هنر آوایی با تکیه بر خرده‌فرهنگ‌ها، تعامل و تبادل هنری اقوام ایرانی در نشر آداب‌ و رسوم، آشناسازی نسل جوان با مؤلفه‌های هویت تاریخی و فرهنگی و شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان و بازآفرینان آواها و نواهای بومی محلی را از اهدافی دانست که در برگزاری جشنواره آواها و نواهای استان دنبال می‌شود.
سومین جشنواره استانی آواها و نواهای بومی محلی چهارمحال و بختیاری ساعت ۹ صبح سه‌شنبه دوم آبان در اردوگاه آموزشی تربیتی امام خمینی (ره) شهر چلگرد برگزار می‌شود.
کد خبر 1729390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha