560 میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال مددجویان کمیته امداد مصوب شد

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شیروان گفت: امسال از محل اعتبارات تبصره 18، 560 میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال مددجویان تحت پوشش این نهاد مصوب شده است.

اصغر نورمحمدیان، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با بیان اینکه 560 میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال مددجویان کمیته امداد مصوب شده، اظهارکرد: از ابتدای امسال تاکنون 15 درصد اعتبارات مزبور جذب شده که برای اشتغالزایی بیش از هزار و 500 نفر اختصاص خواهد یافت.

 وی خاطرنشان کرد: دامپروری و اصلاح نژاد دام، زنبورداری، نوغان‌داری، قالی‌بافی، خیاطی، گلخانه، مشاغل خُرد خدماتی و خرید ادوات کشاورزی و تراکتور از جمله طرح های اشتغالزایی مددجویان تحت پوشش این نهاد است.

نورمحمدیان عنوان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان تحت پوشش از دو منبع قرض الحسنه امدادی با کارمزد چهار درصد (بازپرداخت هفت ساله) و قرض الحسنه صندوق امداد ولایت با کارمزد دو درصد (بازپرداخت پنج ساله) است.

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) شیروان با بیان اینکه سقف تسهیلات قابل پرداخت به هر طرح ۱۵۰ میلیون تومان است، اضافه کرد: به طور میانگین برای هر طرح اشتغال ۷۵ میلیون تومان پرداخت خواهد شد که بنابر نوع طرح این رقم متفاوت است.

 نورمحمدیان بیان کرد: در راستای ترویج فرهنگ قرض الحسنه این امکان فراهم شده تا تمامی نیکوکاران بتوانند با سپرده گذاری در قالب قرض الحسنه ویژه به میزان مبلغ سپرده گذاری شده و اعتبار هم افزایی تخصیص داده شده از سوی صندوق، نیازمندان مورد نظر خود را برای دریافت تسهیلات معرفی کنند.

وی اظهارکرد: اشتغال پایدار، مهمترین راه توانمندسازی مددجویان شهرستان برای کاهش وابستگی آنان به مستمری این نهاد حمایتی است.

لازم به ذکر است؛ هشت هزار خانوار در شهرستان شیروان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

کد خبر 1729398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha