آثار حاج شیخ عبدالکریم حائری چراغ راه جامعه به ویژه طلاب و روحانیون است

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی با بیان اینکه آثار و برکات حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی اکنون بعد از حدود ۱۰۰ سال همچنان مورد توجه عالمان دینی است، گفت: بعد از این نیز چراغ راه طلاب و روحانیون خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، صبح امروز (۲۷مهر) در کنگره بزرگداشت آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این عالم برجسته و خیر مقدم به شرکت کنندگان، گفت: این کنگره عظیم به نام یکی از علمای بزرگ است که با تاسیس این پایگاه دینی توانستند گام موثری در مسیر تبیین اسلام ناب محمدی بردارند.

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشاره به اینکه استان مرکزی مهد پرورش علما و بزرگان زیادی است، افزود: رهبر انقلاب فرمودند حوزه علمیه اراک مادر حوزه علمیه قم هست و به ما گفتند ما انتظار حوزه حائری را از شما داریم.

 وی به برگزاری کنگره های بزرگ از علمای مختلف در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: تبیین کارنامه این صد سال، تا صد سال آینده کار بسیار بزرگ و با عظمتی است و ما بنا به شرایط و زمان این کنگره را برگزار کردیم و ادای وظیفه کردیم و امیدواریم که بتوانیم گامی موثر در راستای تبیین و ترویج فرهنگ و معارف دینی و اسلامی و همچنین شناساندن این بزرگ مردان به جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان برداریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه حوزه‌های علمیه وام‌دار خدمات حاج شیخ عبدالکریم حائری هستند، اظهار کرد: ایشان خدمات بزرگی را به جامعه ارائه دادند و ما وظیفه داریم سیره و شخصیت و منش این بزرگ مرد را به جهانیان نشان دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در ادامه با اشاره به فعالیت های انجام شده در راستای نشر گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) و تبیین جایگاه حوزه های علمیه، بیان کرد: در استان مرکزی فعالیت های خوبی تا کنون انجام شده، حوزه علمیه خاتم الانبیا ساخته و در حال فعالیت است، مدارس پیش حوزی، حوزه های خواهران و ... برگ زرینی از این فعالیت است و پنج هزار طلبه خواهر و برادر در ۱۰ سال گذشته در حوزه‌های علمیه این استان تحصیل کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه  سیره امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب و حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی الگوی استان مرکزی در انجام اقدامات انجام شده، هستند، بیان کرد: ۱۰ کنگره از جمله کنگره ۶ هزار و ۲۰۰ شهید و کنگره آقانورالدین حسینی در سال‌های اخیر در استان مرکزی برگزار شده که نقش مهمی در گسترش فرهنگ والای اسلامی و انقلابی در استان داشته است.

امام جمعه اراک همچنین با اشاره به اینکه کتاب‌های بسیاری در راستای بزرگداشت مفاخر و بزرگان استان مرکزی نوشته شده‌ است، اظهار کرد: در این راستا هفت جلد کتاب در خصوص پدر بزرگوار حضرت امام خمینی(ره ) با عنوان هفت اقلیم نوشته‌ شده‌ است.

وی همچنین با اشاره به اینکه این برنامه پیش کنگره ای برای برگزرای کنگره اصلی است که در قم قرار است برگزار شود، اظهار کرد: آثار و برکات حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی اکنون بعد از حدود ۱۰۰ سال همچنان مورد توجه عالمان دینی است و بعد از این نیز چراغ راه طلاب و روحانیون خواهد بود.

این مقام مسئول حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک را مادر حوزه علمیه قم دانست و بیان کرد: علما و بزرگان بسیاری در این حوزه تحصیل کردند و اکنون نیز آثار و برکات آنها چراغ راه اقشار مختلف جامعه به خصوص روحانیت است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با بیان اینکه رسالت حوزه های علمیه تعلیم و تربیت، مقابله با ظلم و استبداد، ارایه اسلام ناب محمدی(ص)، مجاهدت در راه اخلاق در جهان و پیشرفت و اقتدار مسلمانان است، گفت: حوزه‌های علمیه باید در صحنه‌های مختلف جهانی نقش آفرینی کرده و رسالت خود را در این حوزه انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی با دارا بودن بزرگان و مفاخر بسیار و در راس آنان امام خمینی(ره) در مدت ۱۵۰ سال اخیر آثار و برکات و نقش بسیاری در کشور و جهان داشته است، اظهار کرد: شاگردان حاج شیخ هرکدام بحر طویل و دایره المعارفی هستند که در راس آنان امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب قرار دارند که دستاوردهای بزرگی برای کشور و جهان به همراه داشته‌اند.

امام جمعه اراک با تاکید بر حضور جامعه روحانیت در بین مردم و الگوسازی برای جوانان و نوجوان بیان کرد: روحانیون باید با حضور فعال در لایه‌های مختلف جامعه، در راستای هدایتگری اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و نوجوانان نقش آفرینی کند و ایشان را از حضور و تلاش ها، خدمات ارزنده و فعالیت های بزرگانی همچون آیت الله حائری مطلع کنند.

امام جمعه اراک به حوادث اخیر در فلسطین اشغالی و نسل کشی اسرائیل غاصب اشاره کرد و بیان کرد: امروز روحانیت و حوزه علمیه باید همچون گذشته پرچم جهاد را بر دوش گرفته و برای دفاع از اسلام و انقلاب در برابر نظام سلطه بایستد.

گفتنی است در این همایش گروه سرود سما، از کانون فرهنگی هنری شهید کاوه نبیری به اجرای برنامه پرداختند و سرود «برکت حضور» نیز رونمایی و اجرا شد.

همچنین پیام آیت‌الله مظاهری نیز در این مراسم توسط نماینده ولی فقیه در استان مرکزی قرائت شد.

کد خبر 1729441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha