هنر ایرانی نمایانگر فرهنگ غنی اسلامی در دفاع از  مظلومان است

حسنی هنر ایرانی را نمایانگر فرهنگ غنی اسلام خواند و گفت: امیدوارم ما هنرمندان نیز با هنرمان، فرهنگ غنی اسلام را که مدافع مظلومان است نشان دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، امراله حسنی در آیین افتتاحیه اولین جشنواره آئینی و سنتی ترک زبانان کشور به میزبانی استان زنجان، ضمن عرض تسلیت و حمایت از مردم مظلوم غزه اظهار کرد: امیدوارم ما هنرمندان نیز با هنرمان، فرهنگ غنی اسلام را که مدافع مظلومان است نشان دهیم. 

وی با بیان اینکه نزدیک به ۳ سال بود قرار بود این جشنواره در استان برگزار شود، افزود: متاسفانه به دلایل مختلف برگزاری جشنواره محقق نشد ولی امروز با پیگیری های جدی آقای سهامی دبیر جشنواره توانستیم این جشنواره را کلید بزنیم. 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، اظهار داشت: فرهنگ هر منطقه و آیین سنتی هر منطقه  نشانه رشد منطقه است و کشور ما دارای تاریخ بسیار غنی است که نیاز است این فرهنگ ها دیده و شناخته شود و به دست فراموشی سپرده نشود. 


حسنی با اشاره به اینکه در دنیای امروز، قومی که آیین ها و رسوم خود را ارج ننهد و آن ها را به سخره گیرد به باد فراموشی سپرده خواهد شد و به مرور  فرهنگ بیگانه به جای آن خواهد نشست، بیان کرد: برما واجب است که با برگزاری رویداد ها و جشنواره هایی در حفظ، حراست و پاسداشت آداب و رسوم فاخر ایرانی گام هایی هرچند کوتاه برداریم و آیین های فراموش شده را با زبان هنر به نسل بعد منتقل کنیم. 


وی با اشاره به تغییر مکان اجرای جشنواره آئینی و سنتی ترک زبانان کشور گفت: این تغییر به دلیل پیش بینی برودت هوا در روزهای برگزاری جشنواره بود و از این رو برای راحتی و آسایش مخاطبان و شرکت کنندگان تصیم بر این شد تا همه اجراها در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان انجام شود. 


این مسئول خاطر نشان کرد: این جشنواره میزبان هنرمندان استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، همدان، قم و قزوین است و از امروز ۲۷ مهرماه به مدت سه روز در زنجان برگزار می شود.

کد خبر 1729483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha