بی‌تابی جبهه مقاومت قابل کنترل نیست/تقدیر امام جمعه مارگون از مدیر ستاد کانون های فرهنگی مساجد استان

امام جمعه مارگون گفت: آمریکایی‌ها باید اتاق مشترک جنگ در فلسطین اشغالی را رها کنند و به خانه برگردند وگرنه بی‌تابی جبهه مقاومت قابل کنترل نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز (28 مهر ماه) در خطبه های نماز جمعه امروز مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه نخست را به عوامل موثر در تربیت اختصاص داد و اظهار کرد: انسان موجودی تربیت پذیر بوده و بر اثر تربیت درست می‌تواند به عالی‌ترین درجه روحی، معنوی و علمی برسد.

امام جمعه شهرستان مارگون به عواملی که برای رسیدن به چنین هدفی والا لازم است اشاره کرد و گفت: تقویت اراده و به کار گرفتن آن مهم بوده و شهید مطهری (ره) می‌فرماید: «هرچه اراده قوی‌تر باشد بر اختیار انسان افزوده می‌شود و انسان بیشتر مالک خود و کار خود و سرنوشت خود می‌شود».

وی ادامه داد: تعبیر دیگری که در زمینه این مسئله بیان می‌کنند، تسلط بر نفس است یعنی اگر انسان بتواند بر نفس تسلط پیدا کند می‌تواند به رشد روحی، معنوی و علمی خود کمک کند.

حجت الاسلام خواجه پور بیان کرد: این تسلط و اراده جز با رعایت کردن حدود الهی و ترک گناه میسر نیست و انسان می‌تواند با کسب تقوا اراده‌اش را تقویت کند.

امام جمعه شهرستان مارگون یکی دیگر از عوامل تربیت را نیایش و پرستش دانست و ادامه داد: یک حس اصل باید در انسان تقویت شود و آن حس عبادت و پرستش خداوند متعال است.

وی خاطرنشان کرد: اگر انسان به تربیت خود و فرزندانش و علاقه مند به تربیت اسلام است باید به مسئله عبادت و پرستش خدای یگانه اهمیت دهد.

حجت الاسلام خواجه پور افزود: اگر انسان بیشترین مشغله کاری را داشته باشد، ساعتی را برای نیایش و پرستش قرار دهد، چرا که انسان می‌تواند با عبادت خداوند متعال قوت روحی و معنوی بگیرد و یک تربیت صحیح را برای خود رقم بزند.

خطیب جمعه شهرستان مارگون با بیان اینکه سومین عوامل تربیت «مراقبه و محاسبه» است که هم باید مواظب اعمال و رشدمان باشیم و هم آنها را محاسبه کنیم، گفت: فکر کن شریکی داری که به او اطمینان نداری و همیشه باید مواظبش باشی، آدم باید مواظب اعمال و رفتارش باشد.

وی ابراز کرد: در ماه مبارک رمضان یک ماه روزه گرفتیم و به صورت ویژه با خدای خویش خلوت و عبادت کردیم که اگر مراقبت نکنیم ممکن است تمام این روزه ها و عبادت‌ها حبت و باطل گردد.

حجت الاسلام خواجه پور اظهار کرد: هم مراقبت لازم است و هم محافظت و محاسبه، چنانچه امیرالمومنین امام علی علیه السلام می‌فرماید: «قبل از آنکه قیامت برپا شود و شما را محاسبه کنند، خودتان را در دنیا محاسبه کنید»؛ ضمن اینکه در روایت داریم «لَیسَ مِنّا مَن لَم یُحاسِبْ نَفسَهُ» از ما نیست کسی که هر شبانه روز یک بار خودش را رسیدگی و محاسبه نکند».

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون یکی دیگر از عوامل تربیت را تفکر دانست و با بیان اینکه انسان باید عادت به تفکر کند، افزود: ما سه نوع عبادت داریم: یک عبادت بدنی مثل نماز و روزه گرفتن، یک عبادت مالی مثل خمس، زکات و انفاق در راه خدا و یک عبادت، عبادت فکری که نامش تفکر است.

وی ضمن اشاره به اینکه در روایت داریم «یک ساعت تفکر بهتر از عبادت یک سال، هفت سال یا هفتاد سال است»، ادامه داد: وقتی انسان در رابطه با خلقت خود، مخلوقات الهی در رابطه با نظم آفرینش الهی تفکر کند، قطعاً در عبادت او اثرگذار و با معرفت خدا را عبادت و پرستش کرده است.

حجت الاسلام خواجه پور عاقبت اندیشی را نوع دیگری از عبادت دانست و یادآور شد: انسان قبل از اقدام به هر کاری باید عاقبت آن کار را در نظر بگیرد.

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: شخصی محضر پیغمبر اسلام(ص) عرض کرد «یا رسول الله مرا موعظه بفرمایید: آن حضرت سه بار تکرار کردند که آیا اگر من بگویم تو انجام می‌دهی؟ عرض کرد آری یا رسول الله فرمود: هرگاه می‌خواهی کاری را انجام بدهی اول درباره عاقبت آن کار تدبر کن، فکر کن آن موقع تصمیم بگیر» همه ما باید مواظب اخلاق و رفتارمان باشیم و خداوند را ناظر بر اعمال و رفتارمان بدانیم.

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز شهر مارگون مسئله فلسطین و غزه را یادآور شد و ادامه داد:سگ های هار و گرگ های درنده‌ای به مردم مظلوم فلسطین حمله کردند.

حجت الاسلام خواجه پور ضمن تاکید بر اینکه این حملات وحشیانه با محکوم کردن، دردی را برای ملت مظلوم فلسطین دوا نمی‌کند، افزود: ما از زمان حملات غیر انسانی این غده سرطانی کفنمان را پوشیدیم و امروز لباس رزممان را برای مقابله و مبارزه با رژیم کودککش به تن کردیم.

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به اینکه باید حکومت‌ها و دولت‌ها برای توقف این حملات وحشیانه فشار بیاورند، ادامه داد: اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها حتی به مصدومان و مجروحان فلسطینی هم رحم نکرده و بیمارستان‌هایشان را هم بمباران کردند، آب، برق و گاز را به روی آنها قطع کردند.

وی ضمن تاکید بر اینکه یک حیوان وحشی هم این کارها را نمی‌کند، اظهار کرد: وقت محکومیت کافی است همه کشورها باید به میدان بیایند و جلوی این حملات و جنایات غیر انسانی را بگیرند.

حجت الاسلام خواجه پور با بیان اینکه باید تحریم‌های همه جانبه از جمله تحریم نفتی علیه این رژیم غاصب صورت گیرد، افزود: باید برخی از کشورهای مسلمان که با این رژیم صهیونیستی رابطه دارند سفرا و دیپلمات‌های این رژیم را اخراج کنند که اگر این حملات وحشیانه متوقف نشوند، مسلمانان جهان قطعاً اسرائیل را با خاک یکسان خواهند کرد.

امام جمعه شهرستان مارگون تاکید کرد: آمریکا دیگر قدرتمندترین کشور دنیا نیست، بلکه ایران اسلامی قدرتمندترین، شجاع‌ترین و محکم‌ترین کشور دنیا است.

وی تصریح کرد: وقتی افسر سابق اطلاعاتی آمریکا به بایدن می‌گوید «ما دیگر قدرتمندترین کشور دنیا نیستیم، یعنی هیمنه آمریکا در هم فرو ریخت، آمریکایی‌ها باید اتاق مشترک جنگ در فلسطین اشغالی را رها کنند و به خانه برگردند وگرنه بی‌تابی جبهه مقاومت قابل کنترل نیست.

حجت الاسلام خواجه پور بیان کرد: شما نمی‌توانید شکست تاریخی خود را جبران کنید، به جان مردم بی‌گناه افتادید، دروغ می‌گویید که حمله زمینی را آغاز می‌کنیم، چون که یقین دارید بار دیگر شکست می‌خورید.

امام جمعه شهرستان مارگون ولادت با سعادت امام حسن عسکری علیه السلام را تبریک و وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را تسلیت گفت.

وی ادامه داد: تمام موافقان، شیعیان، مخالفان و غیر معتقدان به فضل و کرم، علم و تقوا به طهارت و عصمت به شجاعت او در برابر دشمنان و به صبر و استقامت آن حضرت در برابر سختی‌ها شهادت دادند.

حجت الاسلام خواجه پور گفت: امام حسن عسکری علیه السلام با این عظمت و شخصیت وقتی به شهادت رسید، بیست و هشت سال داشت این می‌شود الگو پدر امام زمان علیه السلام با آن همه کرامات، با آن همه مقامات، با آن همه فضیلت.

امام جمعه شهرستان مارگون اظهار کرد: وقتی با سم دشمنان از دنیا رفت، فقط بیست و هشت سال داشت، امام حسن عسکری علیه السلام این مقامات را در سن جوانی به دست آورد و الگو شد.

وی با اشاره به اینکه امام حسن عسکری(ع) بهترین و با عظمت‌ترین فرزندی را تقدیم جامعه اسلامی کرد که حجت خدا در روی زمین شد، خاطرنشان کرد: امام دائم در حال مبارزه‌ای که روحش سیاسی است، بودند؛ زیرا کسی که در مسند حکومت نشسته بود، مدعی دین بود.

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به اینکه ائمه اطهار علیهم السلام مبارزه می‌کردند و برای همین مبارزه هم جانشان را از دست می‌دادند، بیان کرد: آنها راه و مسیری را طی می‌کردند که هدفش مشخص و آن هدف احیای ارزش‌های دینی بود.

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به اینکه حضرت فاطمه معصومه (س) بانوی اهل قم فاطمه ثانی همچون نگینی درخشان در آسمان ایران می‌درخشد، افزود: جایگاه این بانوی بزرگوار به اندازه ای عظمت دارد که خداوند متعال مقام شفاعت را به او ارزانی داشته است. «یَا فاطِمَهُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّهِ فَإِنَّ لَکِ عِنْدَ اللهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ» طبق این فراز از زیارتنامه آن حضرت درخواست می‌کنیم که برای رفتن به بهشت ما را شفاعت کند».

وی خاطرنشان کرد: قم حرم اهل بیت علیهم السلام است تا آنجایی که امام صادق علیه السلام فرمود: «خداوند حرمی دارد که مکه است، پیامبر حرمی دارد، آن مدینه است، حضرت علی علیه السلام حرمی دارد و آن کوفه است و قم کوفه کوچک است که از هشت درب بهشت سه درب آن از قم باز می‌شود».

حجت الاسلام خواجه پور در فراز پایانی خطبه های نماز جمعه مارگون ضمن قدردانی از ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ستاد کانون های فرهنگی مساجد استان خدمات و تجهیزات قابل توجهی به کانون‌های فعال این شهرستان اختصاص داده که لازم است از برادر عزیز و ارجمند جناب آقای لایقی اصل، مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان به صورت ویژه تقدیر و تشکر کنم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون اظهار امیدواری کرد همه مسئولان ما در زمینه خدمت به دین و خدمت به مردم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نداشته باشند.

کد خبر 1729570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha