تجمعات امیدوارکننده مردم جهان بیانگر پیشی‌گرفتن مردم دنیا از حکومت‌هاست

شیخ زکزاکی گفت: اجتماعات مردمی که این روزها در کشورهای اسلامی در رسانه‌ها انعکاس پیدا می‌کند، نشانه‌ای بسیار امیدوارکننده برای آن است که امت‌های مسلمان از حکومت‌های خود پیشی گرفته‌اند.

یه گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، شیخ ابراهیمی زکزاکی در تجمع حوزویان خراسان در محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه حضور که پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد اظهار کرد: چالش اصلی ما پیش از آغاز نهضت، تفکر نژادپرستانه‌ای بود که از دوران استعمار به‌طور سازمان‎یافته در ذهن همه مردم رسوخ کرد و باعث شد تا حتی در غیاب استعمارگران، امورات مردم ما و به‌خصوص کشورهایی نظیر نیجر، بورکینافاسو و چاد هنوز براساس اختلاف طبقاتی و تبعیض نژادی تنظیم باشد. با این حال، ما منطق انقلاب اسلامی و سبک زندگی امام خمینی (ره) را مطالعه کردیم و در جامعه مدنی نیجریه به اجرا درآوردیم و ثمره آن هم وضعیتی شد که امروز شاهد آن هستیم. این اندیشه نه‌فقط در آفریقا بلکه در هر نقطه از عالم کارآمد است و راز هر تبلیغ موفق در تمسک به همین آرمان‌هاست.

پس از تشریح تحولات اخیر نیجریه، مسئله فلسطین به‌عنوان دلیل اصلی شکل‌گیری اجتماع امروز طلاب و حوزویان استان، دومین موضوعی بود که شیخ ابراهیم زکزاکی در این برنامه به آن پرداخت.

وی بیان کرد: این یک حقیقت است که وقایع اخیر غزه یک نسل‌کشی تمام‌عیار است و صهیونیست‌ها پس از اینکه از تقابل با رزمندگان مقاومت عاجز شدند، رو به کشتار زنان و کودکانی آورده‌اند که هیچ اسلحه‌ای برای دفاع ندارند. با این حال، نباید از قدرت مردم غافل شد و تصاویری که این روزها از اجتماعات مردمی در کشورهای اسلامی در رسانه‌ها انعکاس پیدا می‌کند، نشانه‌ای بسیار امیدوارکننده برای آن است که امت‌های مسلمان از حکومت‌های خود پیشی گرفته‌اند.

یقین داریم اسرائیل نابود خواهد شد

به گفته رهبر شیعیان نیجریه، تجربه موفق امام خمینی (ره) این است که وقتی مردم بر خدا توکل کنند، با هم متحد شوند و در انجام تکلیف شرعی خود کوتاهی نداشته باشند، قدرتی پدید می‌آید که هیچ کشوری قادر به سرکوب آن نیست. شیخ ابراهیم زکزاکی افزود: برای تحلیل دقیق‌تر، باید تاریخچه تحولات سیاسی جهان اسلام را بهتر ببینیم. تشکل اخوان المسلمین که در سال‌های اخیر توانسته به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند، یک نمونه از توفیق مسلمانان در همگرایی و همبستگی سیاسی است. تاریخ اسلام ثابت کرده که ما چالش‌های سخت‌تری را تجربه کرده‌ایم و بر این اساس، یقین داریم که از چالش صهیونیسم هم عبور خواهیم کرد، فلسطین آزاد خواهد شد و نابودی این رژیم جنایتکار یک امر قطعی است.

پس از سخنرانی رهبر شیعیان نیجریه، بیانیه اجتماع عظیم حوزویان خراسان قرائت شد و تجمع کنندگان پس از قرائت هر بند با سر دادن ندای تکبیر، خشم و انزجار خود را از جنایت بیمارستان المعمرانی اظهار کردند.

پایان پیام/

کد خبر 1729573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha