تصویب ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح های ورزشی مدارس خراسان شمالی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: امسال، ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح های ورزشی مداس خراسان شمالی مصوب شده است.

امین فلاح، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: ۱۳ سالن ورزشی و دو چمن مصنوعی در استان با مجموع ۹ هزار و ۴۸۴ مترمربع زیربنا و پیش‌بینی اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار جزو پروژه‌های در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: سرانه فضاهای ورزشی دانش‌ آموزی خراسان شمالی به‌ ازای هر یک دانش‌آموز ۴۷ سانتی‌متر مربع است که میانگین سرانه ورزشی در کشور ۳۸ سانتی‌متر مربع است.

فلاح با بیان اینکه جدای از احداث مدارس و سایر طرح های ورزشی، ۸۰ هزار متر مربع ایزوگام و بیش از ۷۰ هزار متر مربع آسفالت مدارس نیز در دست اجرا قرار دارد. عنوان کرد: خراسان شمالی در حوزه سرانه فضاهای ورزشی در مقایسه با میانگین کشوری شرایط مساعدی دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی بیان کرد: طی سال تحصیلی جاری استخر دانش‌آموزشی بجنورد، استخر دانش‌آموزشی مانه و سملقان، استخر دانش‌آموزشی شیروان و استخر دانش‌آموزشی فاروج با مجموع پنج هزار و ۸۵۰ مترمربع زیربنا و اعتباری بالغ بر ۲۸۵ میلیارد ریال به بهره‌ برداری رسید.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از دو هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

کد خبر 1729633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha