بهره مندی یک میلیون و ۲۰۰ گلستانی از بیمه سلامت/ هزینه درمان ناباروری ۲۵۰ نفر پرداخت شد

حسینی گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار و ۶ هزار نفر بیمه سلامت هستند که از این تعداد، ۸۶ درصد بیمه شدگان بیمه رایگان، همگانی و روستایی بیمه سلامت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، سیدمحمد حسینی امروز (شنبه ۲۹ مهر) در نشست خبری هفته بیمه سلامت گفت: سازمان های بیمه ای یک سازمان پویا و به روز هستند که به بیمه شدگان خود خدمات ارائه می دهند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان افزود: رایگان شدن حق بیمه درمانی دهک های درآمدی یک تا پنج و کاهش پرداخت حق بیمه دهک های ۲ تا ۹، تاسیس صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، اجرا و استقرار طرح نسخه نویسی الکترونیک، پوشش هزینه های درمان ناباروری، پوشش بیمه ساکنین محلات کم برخوردار به صورت رایگان، پوشش بیمه درمان مادران باردار، شیرده و فرزندانشان تا پنج سالگی، اجرای طرح دارویار و افزایش پوشش تعهدات بیمه ای اقدام دارویی و پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد از جمله دستاورد بیمه سلامت در دولت سیزدهم است.

وی، کمک به اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع، پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی، استقرار پنل عقد و تمدید قرارداد الکترونیکی با مراکز درمانی، پوشش هزینه های درمان و توانبخشی افرادا دارای اوتیسم، ایجاد تعرفه گذاری خدمات پرستاری، افزایش تعهدات داروها در صندوق بیماران خاص، صعب العلاج و نادر، ادغام صندوق بیمه سلامت همگانی با صندوق ایرانیان و ارائه خدمات در قالب صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان، تداوم و توسعه پوشش بیمه اتباع خارجی، خدمات غیرحضوری سامانه شهروندی، ایجاد مرکز امور مشتریان و توسعه خدمات سامانه تلفنی رسیدگی به شکایات ۱۶۶۶، انعقاد قرارداد با مراکز درمان ترک اعتیاد و پوشش بیمه بستری و سرپایی افراد مجهول الهویه را از دیگر دستاوردهای بیمه سلامت در این دولت برشمرد.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار و ۶ هزار نفر بیمه سلامت هستند که از این تعداد، ۸۶ درصد بیمه شدگان بیمه رایگان، همگانی و روستایی بیمه سلامت هستند.

وی افزود: افرادی که دهک شان از سوی مراجع مربوطه اعلام نشده تا زمان اعلام دهک می توانند از بیمه رایگان سلامت برخوردار شوند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با اشاره به پرداخت هزینه ناباروری از سوی بیمه سلامت، گفت: از فروردین ماه امسال تا شهریورماه ۴۷ مورد از هزینه های ناباروری به مبلغ ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۱۱۳ ریال از سوی بیمه سلامت پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین هزینه ۲۰۲ پرونده افراد نابارور استان در مرکز ناباروری نهال به مبلغ هفت میلیارد و ۶۱۸ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۱۲۰ ریال در سال جاری پرداخت شده است.

حسینی از نشان دار شدن ۲۷ هزار و ۷۱۰ نفر از بیماران خاص استان خبر داد و گفت: تا کنون سه هزار و ۴۳۶ نفر از این افراد نشان دار از خدمات بیمه سلامت به مبلغ ۱۲۹ میلیارد ریال استفاده کردند.

وی با اشاره به خدمات پرداخت مطالبات به مراکز درمانی و داروخانه های استان، افزود: این سازمان در پرداخت مطالبات این مراکز عقب است و آخرین پرداختی مربوط به تیرماه بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان از پرداخت بدهی ۲ ماهه این مراکز خبر داد و گفت: بدهی ماهانه بیمه سلامت به مراکز درمانی و داروخانه های استان ۳۲۰ میلیارد ریال است.

وی در خصوص بهره مندی اتباع خارجی از بیمه سلامت، افزود: اتباع خارجی مجاز دارای کارت آمایش و تحت پوشش اداره کل اتباع امور خارجه می توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

حسینی گفت: در حال حاضر حدود یک هزار نفر از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت هستند و از خدمات این بیمه بهره مند می شوند.

کد خبر 1729735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha