ضعف در معرفی مفاخر خراسان جنوبی/ از گنجینه‌های عظیم فرهنگی دفاع نکرده ایم

نخعی با بیان اینکه در معرفی مفاخر فرهنگی استان خراسان جنوبی ضعیف عمل کردیم، گفت: در عرصه داخلی و بین‌المللی نتوانسته‌ایم از گنجینه‌های عظیم فرهنگی کشور دفاع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مصطفی نخعی شامگاه (۲۹ مهر) در جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان اظهار کرد: خراسان جنوبی از جهت مفاخر فرهنگی خیلی حرف برای گفتن دارد اما بسیاری از آنان ناشناخته هستند که کمتر از آنان گفته شده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: در معرفی مفاخر فرهنگی کشور و استان خراسان جنوبی ضعیف عمل کردیم نمونه آن همین که خیلی از کشورها به دنبال این هستند که این شخصیت‌ها را به نفع خودشان مصادره کنند و در عرصه داخلی و بین‌المللی نتوانسته‌ایم از گنجینه‌های عظیم فرهنگی کشور دفاع کنیم.

وی با اشاره به وجود چندین پدر علم در استان خراسان جنوبی، ادامه داد: باید ضمن برنامه‌ریزی برای ساخت مستند و زندگی‌نامه این مفاخر فرهنگی، در خصوص زیرساخت‌های مورد نیاز برای شناساندن این شخصیت‌ها هم همت کنیم.

نخفی به لزوم ساخت خانه فرهنگ در سطح استان اشاره و عنوان کرد: یکی از مشکلات این است که الگوهای استانی و کشوری را برای جوانان معرفی نکردیم و خلأ الگو و الگوشناسی دیده می‌شود.

کد خبر 1729806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha