پیش بینی برداشت 37 تُن زرشک از مزارع کشاورزی قاین

محمدی گفت: هفت هزار و 220 هکتار از اراضی قائنات زیر کشت زرشک قرار دارد و امسال پیش بینی می شود از این مساحت 37 تُن زرشک تر برداشت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمد محمدی-فرماندار قاین- امروز (30 مهر) در آیین شکرگزاری برداشت زرشک در قاین اظهار داشت: قاینات، پایتخت طلا و یاقوت سرخ است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این مراسم سه کارکرد مهم دارد، افزود: اولین کارکرد ارتقای کمی و کیفی تولید محصول و زرشک و زعفران است و از دیگر کارکردها می توان به نمایش توانمندی ها و ظرفیت های مختلف و ظرفیت سازی برای تولید و فرآوری صادرات و ایجاد اشتغال در سطح شهرستان اشاره کرد.

محمدی ادامه داد: برای نمایان شدن و آشکارترشدن این کارکردها باید مدیران و سرمایه گذاران و تجار شناخت درستی نسبت به محیط جغرافیایی به خصوص خراسان جنوبی و محصولات زرشک و زعفران داشته باشند.

فرماندار قاین با بیان اینکه زمینه تعامل محیط اجتماعی و اقتصادی این منطقه با مناطق دیگر برقرار شود، افزود: در این راستا محصولات استراتژیک استان همچون زعفران و زرشک بهتر و بیشتر شناخته خواهند شد و شاخص ها برای تحول و حرکت در مسیر درست باید مشخص شود تا کشاورزان بتوانند خود را به آن تراز برسانند.

وی با اشاره به اینکه هفت هزار و 220 هکتار از اراضی قائنات زیر کشت زرشک قرار دارد، ادامه داد: امسال پیش بینی می شود از این مساحت 37 تُن زرشک تر برداشت شود و در قائن 14 هزار و 500 خانوار بهره بردار زرشک وجود دارد.

محمدی در ادامه گفت: 2 هزار نفر به صورت غیرمستقیم در بخش های بسته بندی و فرآوری و بازاریابی مشغول به کار هستند و بیش از 85 درصد زرشک این شهرستان در بارگاه ها خشک می شوند که بسیاری از این بارگاه ها، سنتی هستند.

فرماندار قاین بیان کرد: در شهرستان قاین 2 هزار و 320 بارگاه زرشک وجود دارد و 6 واحد سردخانه فعال و 6 واحد نیز در دست احداث داریم و 12 واحد فرآوری زرشک نیز در این شهرستان فعالیت می کند.

وی با اشاره به محصول زعفران گفت: امسال پیش بینی می شود 28 تُن زعفران از اراضی کشاورزی قاین برداشت شود و به علت شرایط خاص اقلیمی، زعفران قاین با کیفیت ترین زعفران جهان است.

کد خبر 1729850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha