گلستان هفته اول آبان میزبان دو رویداد ملی مهارتی «عکس» و «فناوری اطلاعات و ارتباطات»

کرایلو گفت: استان گلستان در هفته اول آبان میزبان اولین دوره مسابقات ملی آزاد عکس مهارتی با موضوع برداشت زعفران و بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حمزه کرایلو امروز (یکشنبه 30 مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اولین دوره مسابقات ملی آزاد عکس مهارتی با موضوع برداشت زعفران از یکم تا چهارم آبان با حضور 30 عکاس از 17 استان کشور در روستای وامنان شهرستان آزادشهر برگزار می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان افزود: برگزاری این مسابقات به ما کمک می کند تا در حوزه ترویج اقتصاد روستایی و اقتصاد گردشگری در روستاها بپردازیم و تلاش می شود با برپایی نمایشگاهی از آثار عکاسان این رویداد مهم را بیشتر در سطح کشور معرفی شود.

وی ادامه داد: اختتامیه این جشنواره ملی در روز (چهارشنبه 3 آبان) در شهرستان آزادشهر برگزار می شود.

کرایلو، برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات را دومین رویداد ملی در استان بیان کرد و گفت: این دوره از مسابقات از (6 تا 9 آبان) در مجتمع اسکای مون گرگان برگزار می شود.

وی اظهارداشت: در این مسابقات 114 نفر از 28 استان در 6 رشته و 2 رده سنی زیر 21 سال و رده سنی 14 تا 16سال نوجوانان به رقابت می پردازند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان افزود: 30 داور از سراسر کشور نیز قضاوت این دوره از مسابقات را برعهده دارند که از این تعداد، چهار داور گلستانی هستند.

وی، رشته های این مسابقات را فناوری طراحی گرافیک، طراحی و توسعه وب، مدیریت سیستم های تحت شبکه، توسعه نرم افزارها، پردازش ابری و راهکارهای نرم افزاری برای کسب و کار برشمرد.

کرایلو با بیان اینکه تلاش شده در این مسابقات با جامعه آماری بیشتری حضور داشته باشیم، گفت: منتخبین این مسابقات برای مسابقات لیون فرانسه انتخاب خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات، از استان گلستان در دو رده سنی 12 نفر شرکت کننده حضور دارند که امیدواریم صاحب مدال در این حوزه در استان گلستان باشیم.

کد خبر 1729854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha