همایش خیرین نیک اندیش امام زاده محمد عابد (ع) و گرامیداشت شهدای غزه برگزار شد

همایش تقدیر از خیرین نیک اندیش آستان مقدس امام زاده محمد عابد (ع) و گرامیداشت یاد شهدای غزه با حضور آیت الله دری نجف آبادی و جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، فرزاد مخلص الائمه، در همایش خیرین نیک اندیش احسان ماندگار با محوریت «توسعه عمرانی و فرهنگی امامزاده محمدعابد (ع)» که با حضور نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار مرکزی و فرماندار اراک و جمعی از مسئولان در این امامزاده برگزار شد، گفت: امامزاده محمد عابد (ع) یک پایگاه فرهنگی است که باید به آن توجه ویژه شود.

استاندار استان مرکزی، در ادامه با بیان اینکه امامزادگان نقش مهمی در نظام هویتی کشور ما دارند، افزود: همه اینها مرهون حضرت علی‌ بن موسی‌ الرضا (ع) است و گستردگی بالای این بقاع متبرکه موقعیت منحصر به فردی است که اگر نبود شاید مکتب تشیع با این قوت در ایران پا نمی‌گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امامزادگان جزو مولفه‌های هویتی و یک پایگاه فرهنگی و مذهبی هستند که باید از این ظرفیت حداکثر استفاده را بکنیم، ادامه داد: ویژگی خاص امامزاده محمد عابد (ع) ما را در پیوند با سه مرکز استان دیگر یعنی مشهد، قم و شیراز قرار می‌دهد.

این مقام ارشد استان همچنین با بیان فعالیت های عمرانی و فرهنگی انجام شده در امامزاده  محمد عابد(ع) ادامه داد: از امامزاده‌ها چیزی که نیاز داریم کاری است که در سنوات اخیر در امامزاده محمد عابد (ع) اتفاق افتاده و این امامزاده به یک پایگاه فرهنگی و معنوی تبدیل شده است تا جایی که در اربعین امسال حدود ۴۰۰ هزار زائر داشت.

مخلص الائمه همچنین در پایان از همراهی خیرین و برنامه‌ریزی اعضای هیئت امنای امامزاده محمد عابد (ع) به منظور توسعه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی قدردانی کرد.

گفتنی است، در پایان این همایش از تعدادی از خیرین توسط نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار مرکزی و فرماندار اراک تقدیر شد.

کد خبر 1729868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha