نوجوانان در کانون‌های مساجد مسئولیت می‌گیرند

معاون سازماندهی و شبکه سازی  ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به رویکرد این نهاد گفت: جذب ۱۰ هزار نوجوان و مسئولیت دهی به آنان در کانون های مساجد امسال انجام می شود.

«امیرحسین خورشیدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به لزوم کادر سازی و برنامه ریزی برای آینده کانون های فرهنگی و هنری مساجد اظهارداشت: بعضی از تغییرات، ادامه تحصیل تیم اجرایی و موضوعاتی دیگر مثل افزایش سن آنان منجر به کاهش فعالیت عضو شده ولی به منظور جلوگیری از تعطیلی و کاهش روند فعالیت، باید تیم سازی صورت بگیرد.

معاون سازماندهی و شبکه سازی  ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه تیم سازی و کادرسازی برای آینده کشور و ادامه فعالیت کانون لازم است، تصریح کرد: پیش بینی این موضوع توسط تیم اجرایی هر کانون لازم است که جذب دانش آموزان و سازماندهی آنان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به سیاست ستاد هماهنگی کانون های مساجد در دوره جدید گفت: جذب ۱۰ هزار نوجوان در برنامه قرار گرفته تا در کنار دیگر مدیران بخش های کانون ساماندهی و بکار گیری می شوند.

خورشیدی اضافه کرد: هر کانون بر اساس ظرفیت و توان فعالیت خود باید در جذب افراد به ویژه نوجوانان تلاش کند و آنان را در بخش های فعالیتی ساماندهی کند.

وی با بیان اینکه در عضویابی و جذب نوجوانان نگاه آماری و کمی نداریم، تصریح کرد: توانمند سازی و آموزش افراد نوجوان و همچنین تیم مدیریت کانون در دستور کار است تا اینگونه به کیفیت و عملکرد مثبت برسیم.

تیم سازی برای آینده کانون و جامعه

به اعتقاد معاون کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، تیم سازی برای کانون ها برای آینده فعالیت و کار فرهنگی مسجد لازم و از طرفی برای جامعه و نظام اسلامی منفعت خواهد داشت.

وی ادامه داد: تیم سازی برای اداره مسجد، فعالیت های فرهنگی، جامعه و انقلاب اسلامی از ماموریت های کانون های فرهنگی و هنری بوده و اینکه چرخه تداوم داشته باشد باید فعالان در این حوزه آموزش های لازم را ببینند.

خورشیدی یادآورشد: دوره های آموزشی و توانمندسازی برای همین موضوع برگزار و افراد جذب شده نیز از این خدمات بر اساس برنامه مشخص بهره مند می شوند.

وی در خصوص جذب نوجوانان گفت: مدیران مسئول کانون های مساجد در تعامل با مدارس محل این اقدام را انجام می دهند.

کد خبر 1729959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha