پرسش فرماندار مشهد از خبرنگارانی که به مشهد آمده بودند؛

چه چیز مشهد نظر خبرنگاران خارجی را جلب کرد؟

آیین تجلیل از کاروان خدام‌الحسین(ع) شهرداری مشهد در اربعین حسینی و خادمان شهری در دهه آخر صفر برگزار شد.
چه چیز مشهد نظر خبرنگاران خارجی را جلب کرد؟

فرماندار مشهد گفت: صحبت با خبرنگاران خارجی که اخیرا به مشهد سفر کرده بودند؛ از آنان سوال پرسیدم که در مشهد چه‌دیدید؟ پاسخ دادند پاکیزگی و نظافت شهر مشهد از مهم ترین مسایلی بوده که در مدت حضور در این شهر نظرشان را جلب کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، محسن داوری، فرماندار مشهد در آیین تجلیل از کاروان خدام‌الحسین(ع) شهرداری مشهد در اربعین حسینی و خادمان شهری در دهه آخر صفر که شامگاه یکشنبه در تالار شهر مشهد برگزار شد اظهار کرد: ایام پایانی ماه صفر بازهم حماسه بزرگی رقم خورد و مشهدی‌ها، رسم میزبانی را تمام و کمال به‌جا آوردند؛ خدمت بی وقفه خادمان مدیریت شهری در ایام پایانی صفر، خدمتی باکیفیت و تراز اول را برای زائران به وجود آورد.

چه چیز مشهد نظر خبرنگاران خارجی را جلب کرد؟

وی افزود: شهر امام رضا(ع) به‌رغم میزبانی از میلیون‌ها نفر زائر در یک برهه زمانی کوتاه و فشرده، توانست پاکیزگی خود را در بالاترین کیفیت حفظ کرده، ارزاق موردنیاز زائران را ضمن صیانت از آرامش بازار تأمین و فرهنگ میزبانی و مهمان‌نوازی را به حد اعلا ادا کند.

فرماندار مشهد تصریح کرد: صحبت با خبرنگاران خارجی که اخیرا به مشهد سفر کرده بودند؛ از آنان سوال پرسیدم که در مشهد چه‌دیدید؟ پاسخ دادند پاکیزگی و نظافت شهر مشهد از مهم ترین مسایلی بوده که در مدت حضور در این شهر نظرشان را جلب کرده است.

چه چیز مشهد نظر خبرنگاران خارجی را جلب کرد؟

پرسنل مدیریت شهری در دهه پایانی صفر، خود را وقف آسایش زائران کردند

حسین باغگلی، قائم مقام ستاد دهه پایانی ماه صفر شهرداری مشهد نیز در این مراسم بیان کرد: تمامی پرسنل مدیریت شهری در دهه پایانی صفر در همه سطوح برای ایجاد آسایش زائران از تمام توان خود استفاده کردند.

وی افزود: جمع‌بندی ما در عملکرد امسال همکاران این را نشان داد که همه افراد حاضر در این مسیر با موفقیت ماموریت‌های واگذار شده را به بهترین شکل انجام دادند.

باغگلی تصریح کرد: در جریان محرم و صفر، شهرداری کارهای متعددی در بخش‌های مختلف انجام داد، از زحمات تمامی افرادی که در میدان حضور داشتند و با زحمات مطلوب توانستند شرایط بسیار خوبی را برای زائران به وجود بیاورند؛ تشکر می‌کنم.

چه چیز مشهد نظر خبرنگاران خارجی را جلب کرد؟

تقدیر از فعالیت مدیریت شهری در دهه پایانی صفر 

مهدی ناصحی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت:کاروان شهرداری مشهد نماینده معظم جمهوری اسلامی ایران در خاک عراق بود و مأموریت خود در ارائه خدمت را به بهترین شکل ممکن انجام داد.

وی تاکید کرد: مسئولان ایرانی حاضر در عراق یا مسئولان شهری نجف و کربلا اذعان داشتند که تمامی نیروهای شهرداری مشهد با تمام توان و افتخار در خدمت زائران بودند.

این عضو شورای شهر ادامه داد: فعالیت‌ نیروهای شهرداری مشهد در ایام پایانی صفر در بالاترین سطح فنی و تخصصی صورت گرفت.

چه چیز مشهد نظر خبرنگاران خارجی را جلب کرد؟

پشتیبانی از هیئات، تکلیف مدیریت شهری

حجت‌الاسلام حسن منصوریان رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر هم در این همایش، حُسن شهرت مشهدی‎ها به مهمان‎نوازی و میزبانی شایسته از زائران امام رضا (ع) را مهم‎ترین دستاورد دهه آخر صفر خواند و خاطرنشان کرد: مدیریت شهری، پشتیبانی از هیئات مذهبی و تشکل‌های مردمی در میزبانی از زائران پیک‌های زیارتی را وظیفه و تکلیف خود می‌داند و سند آشکار این اخلاص در عمل را به‌موازات حمایت‌های کلان، می‌توان در کنش‎گری میدانی خادمان شهر مشهد دید که هم در کار و مسئولیت خود در ساعات مداوم کاری و هم به‌صورت شخصی و غیرانتفاعی در ساعات غیر کاری، مجاهد صدیق عرصه میزبانی و پذیرایی بودند.

وی ادامه داد: در فرآیند تصمیم‌گیری و تصمیم‎سازی قرارگاه خدمات جامع سفر از همکاری فراگیر همه سازمان‌های دولتی، دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردمی استفاده شد و از آستان قدس رضوی گرفته تا موکب‎داران مردمی، همکاران صادق مدیریت شهری در استقبال و میزبانی از زائران بودند.

چه چیز مشهد نظر خبرنگاران خارجی را جلب کرد؟

تکمیل تابلوی نقطه نگاری در پناه خورشید

تابلو نقطه نگاری در پناه خورشید نیز که در ایام دهه اخر صفر در میدان شهدای مشهد جانمایی و با همکاری   ۳۱۳ هزار زائر و مجاور ترسیم شده بود، در حاشیه این مراسم و با حضور خدمت رسانان و دست اندرکاران در شهرداری مشهد آخرین نقطه‌هایش نیز ترسیم و کامل شد. 

گفتنی است، مرثیه‌سرایی اهل‌بیت(ع)، اجرای نمایش آیینی و تقدیر از خدمتگزاران اربعین و ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد با حضور مدیران شهری و خدام آستان قدس رضوی، از دیگر محورهای این مراسم بود.

پایان پیام/

کد خبر 1729979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha