معرفی نخبه های مسجدی به حوزه فرهنگ و هنر خروجی رویداد ملی فهما باشد

حجت الاسلام شیرزادگفت: فهما باید یک رویداد ادامه دار با پیوست‌های مختلف باشد نهادهایی کمک کنند تسهیلاتی ارائه شود تا شاهد شکوفایی بیشتر استعدادها و چاپ آثار باشیم، رویداد فهما نباید صرفا یک رویداد در یک زمان مشخص باشد و در یک مرحله تمام و دوباره شروع شود.

حجت الاسلام علیرضا شیرزاد-مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری حضرت قائم (عج) مسجد محمدرسول الله ساری و شایسته تقدیر رواق قلم چهارمین رویداد ملی فهما در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از مازندران، اظهار کرد: تمامی فعالیت‌های این کانون پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی براینکه «کانون های فرهنگی هنری مساجد را فعال کنید با همکاری بسیج...» با هماهنگی و همکاری پایگاه مقاومت و هیات امنا انجام می‌شود و این هماهنگی توانسته که کارها را به بهترین شیوه ممکن رو به جلو ببرد.

وی افزود: از طرفی هم فعالیت‌های مختلفی که داریم در چند محور است، اولا فعالیت‌های مردمی به‌صورت دستگیری از همسایه‌های نیازمند که جزو برنامه‌های ثابت کانون است که با کمک‌های مومنانه احوال پرسی و آشنا شدن با وضعیتشان همراه است و به خوبی انجام می‌شود.

حجت الاسلام شیرزاد خاطرنشان کرد: بخش دیگر اجرای برنامه‌های مناسبتی است و سعی کردیم با گرامیداشت تمامی مناسبت‌ها همراه باشد، گرفتن جشن تولد برای یکی از شهدا کاری جدید است که با گرفتن مراسم تولد همراه است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت قائم (عج) بیان کرد: همچنین برنامه‌های هفتگی هر هفته شب جمعه با حضور امام جمعه برای جوانان و نوجوانان باهدف رفع شبهات، گفتمان دینی، قرائت حدیث کسا و موارد دیگر برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در رویداد فهما اعضای این کانون رواق قلم را انتخاب کرده اند چرا که ظرفیت های بچه های مسجد محمدرسول الله در این زمینه بالاست و برخی از اعضای فعال کانون از جوان، کهنسال و میانسال شعرهای متعددی گفتند، کتاب چاپ کردند، برخی ها در مسائل دینی و تخصصی چاپ کتاب و مقاله دارند و قلم زدند، این استعدادها در کانون به واسطه رویداد فهما شناسایی شد، شناسایی نیروهای شاخص اهل قلم در فضای مسجد و همسایگان مسجد اولین مزیت این رویداد بوده است.

حجت الاسلام شیرزاد گفت: خوشبختانه توانستیم از اشعار، کتب، مقالات و موارد دیگر همچنین گعده‌های ادبی با حضور امام جماعت در فهما رونمایی کنیم، که نقش امام جماعت در این رویداد بسیار موثر بوده است و حتی اصلاح و کمک به پیشبرد این طرح نیز توسط امام جماعت انجام شده است.

وی ادامه داد: در موارد غیر این رویداد امام جماعت ما ارتباط خوبی با نوجوانان و جوانان دارد و مسئولیت اداره این مسجد را برعهده دارد و این در عمل ثابت شده است، نقش پررنگی در تصمیم‌گیری‌ها دارد و باید خودش را جزیی از مسجد بداند و همینطور هم می باشد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت قائم (عج) تاکید کرد: پیشنهادم این است که در کنار کمک برای شناسایی فعالان مسجدی، استفاده از این استعدادها و پرورش آن‌ها نیز مورد توجه باشد یعنی فهما باید یک رویداد ادامه دار با پیوست‌های مختلف باشد نهادهایی کمک کنند تسهیلاتی ارائه شود تا شاهد شکوفایی بیشتر استعدادها و چاپ آثار باشیم، رویداد فهما نباید صرفا یک رویداد در یک زمان مشخص باشد و در یک مرحله تمام و دوباره شروع شود.

حجت الاسلام شیرزاد بیان کرد: نکته بعدی بحث اطلاع‌رسانی است یعنی معرفی کانون‌های شاخص در سطح استان، چرا که برخی‌ها از وجود این محیط ادبی و فرهنگی باخبر نیستند که اگر مطلع باشند اعضای کانون افزایش و ارتباط مردم با مسجد بیشتر می شود.

وی گفت: از جمله فعالیت در دست اقدام کانون فرهنگی هنری حضرت قائم (عج) ایجاد فضاهای مشاوره ای در زمینه ازدواج و خانواده است، چون در گذشته هم سه روز چنین کارگاهی برگزار شد و الان باتوجه به بجران جمعیتی در این حوزه برنامه داریم.

کد خبر 1730016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha